Gå til innhold

kopiere data fra usb2 til usb 2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo,

hvor lang tid vil det ta å kopiere 80 gig data fra en ekstern usb 2 disk til en usb 2 laptop`?

5745972[/snapback]

Kommer helt ann på hvilke filer som skal overføres. Mange små filer flyttes på en "annen" måte enn fx store avi-filer. Teoretisk overføringshastighet er 480Mbps, det tilsvarer 480Mbps/8 = 60MBps 80GB/60MBps tilsvarer 133.33sekunder :)

Lenke til kommentar
Erm..det slo deg ikke at 133,33sek kanskje var litt lite? :) Er vel heller 10x så mye, liten leif der..

5746849[/snapback]

Ikke i teorien ... Det er ingen 10X feil her hos meg :tease:

Men i praksis har du "rett". Man får aldri full utnyttelse av overføringshastighet.

5747009[/snapback]

Du mener med andre ord fortsatt at 80000/60=133,33? :hmm::whistle:

Nå tenkte jeg faktisk rent teoretisk..

EDIT: Ikke meninga å kverulere, men synes det er ganske åpenbart at man ikke engang teoretisk kan overføre 80gig på ca 2 min over USB.

Endret av Slafs
Lenke til kommentar
Erm..det slo deg ikke at 133,33sek kanskje var litt lite? :) Er vel heller 10x så mye, liten leif der..

5746849[/snapback]

Ikke i teorien ... Det er ingen 10X feil her hos meg :tease:

Men i praksis har du "rett". Man får aldri full utnyttelse av overføringshastighet.

5747009[/snapback]

Du mener med andre ord fortsatt at 80000/60=133,33? :hmm::whistle:

Nå tenkte jeg faktisk rent teoretisk..

EDIT: Ikke meninga å kverulere, men synes det er ganske åpenbart at man ikke engang teoretisk kan overføre 80gig på ca 2 min over USB.

5750505[/snapback]

Aia :blush: 80GB, ikke 8GB!! Ser ut til at jeg glemte en null..kremt...host... (Gjemme seg i et hull!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...