Gå til innhold

hvorfor er gjenger tiltrekkende for ungdomer?

Anbefalte innlegg

Forøvrig vil jeg tippe at et B-gjengmedlem er mye mer hardcore enn en tafatt Vigrid-fyr.

5750742[/snapback]

Jeg er lei av å huse søppel i landet mitt.

5750855[/snapback]

Ditto.

Mulla Krekar faller også under kategorien "søppel", så det er sagt.

5750873[/snapback]

Amen :) At den mannen ikke er sendt hjem ennå er vannvidd, men det er en annen sak.

En gjeng er en gjeng uansett hvor mange som er med. Jeg vil si jeg har en

"vennegjeng", men så er det forksjell på det og gjenger som er dedikert til diverse tull, som vigrid og b gjengen. De har en kampsak eller deler et samfunnssyn. Jeg og kompisene mine er sammen bare fordi vi er venner liksom :)

Edit: feilformulering

Endret av citric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra mitt ståsted så er slike jenger sammensatt av svake nennesker som søker sammhold uavhengig av hvordan de har havnet der.

Når det kommer til vennejenger ender det fort opp med at jengen blir en klikk som stenger ute de som ikke er like kule som resten og de slipper skjelden nye personer inn.

Andre som samles for å være sosial vil ikke jeg kalle for en jeng fordi det dreier seg om folk som har et stort nettverk og ikke bare jengen de henger sammen med.

Lenke til kommentar

eh feil

øh ... eh ... veldig feil..

Jeg vil nå definere en gjeng som har x antall personer som henger sammen støtt og stadig. Hvordan man havner der? Tilfgeldig. Vi er sosiale dyr som søker kontakt. Og derfor havner vi sammen med like folk. like barn leker best. Punktum, end of story, to streker under svaret.

Handler ikke om hvor kul man er, kun kjemi. Man søker seg ikke til en gjeng fordi man er ein pingle, pyse, svekkling, idiot eller hva slags teit merkelapp man måtte ha for tiden.

Lenke til kommentar

Mixel, kan du ikke spare oss for de rasistiske utbruddene dine? Hvis du hater nordmenn, hva gjør du i dette landet?

Dette er et av problemene. Folk kommer hit, hater nordmenn, og så lurer de på hvorfor de ikke blir behandlet som konger av de samme menneskene de hater...

Lenke til kommentar
Den nyeste statistikken fra SSB om innvandrere og kriminalitet er fra 2002. Den definerer innvandrere som bosatt i landet, med to utenlandske foreldre, men uavhengig av statsborgerskap og hvor de er født. I 2002, blant gutter i alderen 15–17 år, var det 77 straffede per 1000 innbyggere for ikke-vestlige innvandrere mot 39 straffede per 1000 innbyggere blant etnisk norske gutter på samme alder. Fra 1998 til 2002 har økningen av straffede vært størst for ikke-vestlige innvandrere, både i absolutte tall og sett i forhold til befolkningen. I aldersgruppen 15-17 år steg antall straffede ikke-vestlige innvandrere fra 49 til 77 straffede per 1000 innbyggere i perioden 1998–2002. Den høye andelen kan forklares med sosiale faktorer og levekårsproblemer. Det er imidlertid også viktig å ta med i dette bakgrunnsbildet at den registrerte kriminaliteten ikke fullt ut gjenspeiler den faktiske kriminaliteten. Den høye andelen straffede ikke-vestlige innvandrere kan også ha sammenheng med en høyere oppdagelsesrisiko for denne gruppen.

Selv om enkelte risikofaktorer kan være spesielle, sier Tormod Øya i sin doktoravhandling: de dimensjoner som påvirker asosialitet hos innvandrergutter, er de samme som påvirker asosialitet hos norske gutter.

Rapport fra Justis- og Politidepartementet

5750537[/snapback]

Og hva tror du grunnen er, fattigdom, eller er det kanskje genetisk...

5751177[/snapback]

Man kan ikke skylde på fattigdom fordi man oppfører seg som en dritt. Dessuten så ville jeg vel tro at de har det mye bedre med å leve på norsk trygd enn å være arbeidsledige i sine hjemland.

Forøvrig vil jeg tippe at et B-gjengmedlem er mye mer hardcore enn en tafatt Vigrid-fyr.

5750742[/snapback]

Vigrid har i det minste en kul bakgrunn for meningene sine; Übernordmannen. :)

De utenlandske organiserte gjengene burde forsåvidt bli sendt tilbake til sine respektive hjemland (førstegenerasjon). Jeg er lei av å huse søppel i landet mitt.

5750855[/snapback]

En del av "pakkis" og "guling" gjengene har ikke satt sin fot i sine respektive hjemmland og er norske statsborgere.....

Og er ikke født der....

5751214[/snapback]

Det var da ikke de han snakka om heller, han nevnte tross alt ordet førstegenerasjon.

Lenke til kommentar

jeg er eing at noen kanskje søkerseg til større grupper, eller gjenger, fordi de vil føre tilhørighet, eller fordi de føler seg repsektert blandt de menneskene de er med. Det er ikke sikkert alle ER svake, eller noe, men det handler kanskje om respekt. Vil du si at mafia'en er pingler hele gjengen? Tror ikke det, på grunn av respekten de har fått, etter mange år som en kriminell organisert gjeng. Noen føler kanskje en tilhørighet hos gjenger.

Og det med at utlendinger begår mer kriminelle virksomheter ( for å si det lit pent) tror jeg kommer av medias søkelys på det- Hvis en nordamm slår ned en dørvakt tenker ikke folk så mye over det, siden media ikke setter et kraftig lys på det. Hvis en albaner, eller afrikaner slår ned en dørvakt, setter media lys på alle som mener at det er fordi de ikke er norske og bla, bla. Media setter på denne måten et dårlig lys på andre landsmenn enn norske, og de får et dårlig rykte på seg. Selv mener jeg at detter er feigt og urettferdig behandling av dem. Mennesker er jo verdt like mye, uansett hvor de er fra, eller stammer fra. Hva er forskjellen på oss? Kultur? Skal vi hate andre mennesker fordi de har en annen kultur?

Edit: Leif'ern hva innom

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Mixel, kan du ikke spare oss for de rasistiske utbruddene dine? Hvis du hater nordmenn, hva gjør du i dette landet?

Dette er et av problemene. Folk kommer hit, hater nordmenn, og så lurer de på hvorfor de ikke blir behandlet som konger av de samme menneskene de hater...

5756183[/snapback]

Hater jeg nordmenn? Jeg bare deler ikke samme interesser med nordmenn, og finner ikke helt nordmenn som interesange venner. Og jeg har ikke noe annet land å dra til. Jeg er født her faen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...