Gå til innhold

hvorfor er gjenger tiltrekkende for ungdomer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tyr ungdommer, innvandrere og menn oftere til vold

Innvandrere er ikke anderledes enn andre mennesker...

De tyr ikke oftere til vold en andre mennesker...

Bor du i samme landet som jeg gjør? Innvandrere er beviselig overrepresenterte innenfor de aller fleste typer krimnalitet, herunder voldskrimnalitet.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article573462.ece

"Innvandrere fra den tredje verden og Øst-Europa er nå overrepresentert innen alle former for kriminalitet."

Du kan også se på drapsstatistikken til Kripos.

Får å få invandrere intigrert så er det vel regel nr1 å få bort slike fordommer?

Innvandringens negative sider kan ikke skyves under teppet ved å kalle det fordommer.

Trodde virkelig vi hadde kommet lengre en dette...

Ditto.

Lenke til kommentar

Får å få invandrere intigrert så er det vel regel nr1 å få bort slike fordommer?

Innvandringens negative sider kan ikke skyves under teppet ved å kalle det fordommer.

5749392[/snapback]

Så du mener at invandrere begår mer vold fordi de ikke kommer fra norge Oo

EDIT: hvis det er tilfelle så låver jeg å aldr sette mine føtter på hw igjen!

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Havana formulerte seg mye bedere en meg, les hans innleg...

5749396[/snapback]

Men det har jo ingenting med "innvandrere begår ikke mer kriminalitet enn nordmenn"-påstanden din. Som du ser i sumptrollet sin link, så begår innvandrere mer voldskriminalitet enn etniske nordmenn. Punktum.

Så kan vi diskutere hva vi skal gjøre med det.

EDIT:

Så du mener at invandrere begår mer vold fordi de ikke kommer fra norge Oo

Vet du ikke spurte meg direkte, men jeg mener at de begår mer vold hovedsaklig fordi de kommer fra et annet land til Norge, der det er en annen kultur osv.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Nå er du litt naiv...

Mener du virkelig at invandrere begår vold fordi de er invandrere?

EDIT: det var dråpen, aldri mere hw!

Skal bare gjøre noen få poster, så stikker jeg og finner et bedere forum...

Dere kommer sikkert til å savne meg når jeg er borte :p

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Nå er du litt naiv...

Mener du virkelig at invandrere begår vold fordi de er invandrere?

EDIT: det var dråpen, aldri mere hw!

Skal bare gjøre noen få poster, så stikker jeg og finner et bedere forum...

Dere kommer sikkert til å savne meg når jeg er borte :p

5749474[/snapback]

Kan ikke du si meg hvorfor du tror innvandrere begår vold?

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

ELLER RETT OG SLETT FORDI MAN HAR MANGE VENNER?

Virker som om mange har mye imot at ungdom er med flere venner om gangen. Det er stort sett mye morsommere enn å loke få om gangen. Gjenger som A og B-gjengen skapes av folk for å lage et fellesskap. Folk som kjenner hverandre har problemer med andre folk, og de har venner som støtter oppom det. Så blir det til at venner av disse igjen får problemer med andre gjenger, og søker til et miljø de kan føle seg velkommen i. Ta klassen min som et eksempel. Der har alle utlendingene organisert seg i en "gjeng", uten nordmenn. Hvorfor? Jo, fordi stort sett er nordmenne på skolen vår kjedelige. De er gothere og metalheads, eller sosser. Middelklassens utlendinger passer ikke med folk med annerledes klesstil, musikksmak osv... Det blir til at like folk søker sammen.

Lenke til kommentar
ELLER RETT OG SLETT FORDI MAN HAR MANGE VENNER?

Virker som om mange har mye imot at ungdom er med flere venner om gangen. Det er stort sett mye morsommere enn å loke få om gangen. Gjenger som A og B-gjengen skapes av folk for å lage et fellesskap. Folk som kjenner hverandre har problemer med andre folk, og de har venner som støtter oppom det. Så blir det til at venner av disse igjen får problemer med andre gjenger, og søker til et miljø de kan føle seg velkommen i. Ta klassen min som et eksempel. Der har alle utlendingene organisert seg i en "gjeng", uten nordmenn. Hvorfor? Jo, fordi stort sett er nordmenne på skolen vår kjedelige. De er gothere og metalheads, eller sosser. Middelklassens utlendinger passer ikke med folk med annerledes klesstil, musikksmak osv... Det blir til at like folk søker sammen.

5749833[/snapback]

Du er jo et fint eksempel på mennesker som føler for å dele mennesker opp i "oss" og dem, dette må i løpet av denne tråden være toppen av rasisme jeg har sett....... Jeg tviler vidre på at alle Nordmenn er like........

Og vidre, en ting, oppsøker dere Jentene til disse kjedelige menneskene på skolen eller er det bare guttene det er noe feil med....

Raisme meets annen rasisme, way to go

5749907[/snapback]

Eyh, jeg kom med et glimrende eksempel på hvorfor folk tiltrekkes av gjenger. Derfor vi har utlendinger i en gjeng og nordmenn hengende si andre grupper. Jentene som liker norske gutter er med de nroske gruppene, de jentene som liker utlendinger er med utlendinger. Forstod ikke helt hva du ville frem til. Og er ikke noe rasisme her. Jeg henger bare med utlendingene fra skolen, ettersom jeg ikke er metalhead eller gother, og passer egentelig best sammen med utlendinger. De gir meg liksom mer igjen enn nordmenn noensinne har gjort meg. Her har jeg funnet ekte venner.

Folka fra ett sted vil vise at de har en tilhørighet. De blir liksom "gjengen" fra et eller annet sted, og det er viktig å være stolt av oppvekststedet sitt.

Lenke til kommentar

Den nyeste statistikken fra SSB om innvandrere og kriminalitet er fra 2002. Den definerer innvandrere som bosatt i landet, med to utenlandske foreldre, men uavhengig av statsborgerskap og hvor de er født. I 2002, blant gutter i alderen 15–17 år, var det 77 straffede per 1000 innbyggere for ikke-vestlige innvandrere mot 39 straffede per 1000 innbyggere blant etnisk norske gutter på samme alder. Fra 1998 til 2002 har økningen av straffede vært størst for ikke-vestlige innvandrere, både i absolutte tall og sett i forhold til befolkningen. I aldersgruppen 15-17 år steg antall straffede ikke-vestlige innvandrere fra 49 til 77 straffede per 1000 innbyggere i perioden 1998–2002. Den høye andelen kan forklares med sosiale faktorer og levekårsproblemer. Det er imidlertid også viktig å ta med i dette bakgrunnsbildet at den registrerte kriminaliteten ikke fullt ut gjenspeiler den faktiske kriminaliteten. Den høye andelen straffede ikke-vestlige innvandrere kan også ha sammenheng med en høyere oppdagelsesrisiko for denne gruppen.

Selv om enkelte risikofaktorer kan være spesielle, sier Tormod Øya i sin doktoravhandling: de dimensjoner som påvirker asosialitet hos innvandrergutter, er de samme som påvirker asosialitet hos norske gutter.

Rapport fra Justis- og Politidepartementet

Lenke til kommentar
Forøvrig vil jeg tippe at et B-gjengmedlem er mye mer hardcore enn en tafatt Vigrid-fyr.

5750742[/snapback]

Vigrid har i det minste en kul bakgrunn for meningene sine; Übernordmannen. :)

De utenlandske organiserte gjengene burde forsåvidt bli sendt tilbake til sine respektive hjemland (førstegenerasjon). Jeg er lei av å huse søppel i landet mitt.

Lenke til kommentar
Forøvrig vil jeg tippe at et B-gjengmedlem er mye mer hardcore enn en tafatt Vigrid-fyr.

5750742[/snapback]

Jeg er lei av å huse søppel i landet mitt.

5750855[/snapback]

Ditto.

Mulla Krekar faller også under kategorien "søppel", så det er sagt.

Lenke til kommentar
Den nyeste statistikken fra SSB om innvandrere og kriminalitet er fra 2002. Den definerer innvandrere som bosatt i landet, med to utenlandske foreldre, men uavhengig av statsborgerskap og hvor de er født. I 2002, blant gutter i alderen 15–17 år, var det 77 straffede per 1000 innbyggere for ikke-vestlige innvandrere mot 39 straffede per 1000 innbyggere blant etnisk norske gutter på samme alder. Fra 1998 til 2002 har økningen av straffede vært størst for ikke-vestlige innvandrere, både i absolutte tall og sett i forhold til befolkningen. I aldersgruppen 15-17 år steg antall straffede ikke-vestlige innvandrere fra 49 til 77 straffede per 1000 innbyggere i perioden 1998–2002. Den høye andelen kan forklares med sosiale faktorer og levekårsproblemer. Det er imidlertid også viktig å ta med i dette bakgrunnsbildet at den registrerte kriminaliteten ikke fullt ut gjenspeiler den faktiske kriminaliteten. Den høye andelen straffede ikke-vestlige innvandrere kan også ha sammenheng med en høyere oppdagelsesrisiko for denne gruppen.

Selv om enkelte risikofaktorer kan være spesielle, sier Tormod Øya i sin doktoravhandling: de dimensjoner som påvirker asosialitet hos innvandrergutter, er de samme som påvirker asosialitet hos norske gutter.

Rapport fra Justis- og Politidepartementet

5750537[/snapback]

Og hva tror du grunnen er, fattigdom, eller er det kanskje genetisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...