TorbjørnK Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 det med å lage distro var en spøk da men men ironi gjør seg vel best muntlig.. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 http://www.hackaday.com/entry/1234000427059760/ Lenke til kommentar
genstian Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Set opp linux til å styre tv, lyd vinduer(Koster penger), låser(Koster også penger) osv. Asterisk, et søt web gui. "Du har mail varsel" på telefon og tv. Wake up system, klokka 7 åpnes viduet, og lyden på steroanleget får deg til å våkne. Et strøm brytter system (Ca 150-1000kr?) som kan skru på strømen til ovnen (Ferdig omelet til du kommer på kjøkkenet). TVen som skrur på favorit programmet ditt når du setter deg til å spise. Tven sier når du må dra på jobb/skole. Jeg og en kamerat har prøv mye av dette (Han har en cascad kjølt AMD64, og god økonomi ) P.S: Skrevet på mobilen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Nå vet jeg det! Du kan lære alle dine CS-spillende IKT-drift-klassekamerater om Unix! (beklager om jeg har fordommer om del linja - jeg har mine grunner...) Lære dem at *det er liv forbi microsoft* (småskummel spøkelsesmusikk) Lære bort å sette opp div. nyttige servere (filservere, webservere, rutere, mailservere etc.) - kansje skrive en kort guide? En haug med artikkler på Linuxguiden? Eller så ligger det en halvferdig bok på no.wikibooks.org Lykke til Lenke til kommentar
jokki Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Nå vet jeg det! Du kan lære alle dine CS-spillende IKT-drift-klassekamerater om Unix! (beklager om jeg har fordommer om del linja - jeg har mine grunner...) Lære dem at *det er liv forbi microsoft* (småskummel spøkelsesmusikk) Lære bort å sette opp div. nyttige servere (filservere, webservere, rutere, mailservere etc.) - kansje skrive en kort guide? En haug med artikkler på Linuxguiden? Eller så ligger det en halvferdig bok på no.wikibooks.org Lykke til 5761064[/snapback] For å si det sånn så er du ikke så voldsomt langt unna sannheten bortsett fra at vår klasse har blitt lei av CS og spiller Warcraft 3 i stedet for. CS-spillere må du i den andre klassen for å finne Tingen med prosjektet er å gjøre noe praktisk så å skrive en hel haug med guider tror jeg ikke vil funke Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Heisann, om en måneds tid braker det løs med en måned med prosjekt i IKT-driftsfag. Her skal vi jobbe i grupper 2 og 2 i en måned med noe vi selv synes er spennende. Nå synes jeg det er på høy tid å begynne å tenke på hva jeg skal finne på, men jeg vet ikke helt hva jeg skal jobbe med. Selv synes jeg det kan virke spennede å gjøre noe som har med linux, men problemet er å finne noe som er omfattende nokk til å jobbe med i 6 timer til dagen i 4 måneder. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan jobbe med tas det i mot med stor takk. 5745786[/snapback] Hva med å lage en skikkelig Media Center pc med VFD display, fjernkontroll, DVD avspilling/brenning, TV visning/opptak, streaming av video fra NRK + evt. andre kjente kilder, radio, musikk (CD/mp3/ogg++), bildeslideshow, nedlasting av bilder fra digitalt kamera, nedlasting + evt. redigering av video fra digitalt videokamera +++. Pc'en må boote så raskt som mulig og logge inn automatisk (jeg vet dere ikke liker det) og starte mediacenteret. Kunne tenke meg en slik i stuen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 kaffenils: Ser overhode ingen problemer med å logge inn en appliance automagisk. Ingen overhodet. Faktisk ser jeg ingen betenkeligheter med å logge inn min egen desktop automagisk, og har gjort dette svært lenge nå. Så slipper jeg: - taste passord - familiemedlemmer som ber meg taste passord Kort sagt: Stå opp, sette på strøm, gå på badet, komme tilbake, pc på desktop. Uten passordknasting. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 En annen ting: tviler på at oppsetting av mediacenter pc'r er så fryktlig relevant i forhold til framtidige arbeidsoppgaver for ikt-driftere. Kansje videokonferanse/asterix etc., kansje en auditorieløsning, men neppe dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå