Vonbo Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Hei. Jeg skulle gjerne hatt en tabell med alle steder i norge, slik at brukere kan velge sitt bosted. Jeg har en, men kun i dette formatet: <option value="Oslo -> Hellerud">Oslo -> Hellerud</option> <option value="Oslo -> Helsfyr">Oslo -> Helsfyr</option> <option value="Oslo -> Høybråten">Oslo -> Høybråten</ption> <option value="Oslo -> Kjelsås">Oslo -> Kjelsås</option> <option value="Oslo -> Lambertseter">Oslo ->Lambertseter</option> <option value="Oslo -> Majorstua">Oslo -> Majorstua<option> <option value="Oslo -> Manglerud">Oslo -> Manglerud<option> <option value="Oslo -> Marka">Oslo -> Marka</option> Det er bare stress. Jeg skulle gjerne hatt det i en tabell i databasen å skrevet den ut. Er det noen som har en sql-fil med steder og tilhørende id-felt? Takk og bukker Endret 13. mars 2006 av Vonbo Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Alle steder i Norge? I det formatet? Det kommer til å ta laang tid. Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Nei, det jeg mener er at jeg har alle steder i dette formtet nå, men da som en del av html-koden. Jeg vil heller ha det liggende i en tabell i databasen, slik at jeg kan hente ut stedene der jeg trenger. Slik jeg har det nå er det vanskeligere å sjekke på steder, men dersom jeg har en index-id til hvert sted i en tabell kan jeg enklere ha oversikt over brukere o.l Altså, det jeg søker er en tabell-fil jeg kan legge inn i databasen min, slik at stedene ligger der og ikke i direkte i html / php dokumentet. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Blir jo grusomt mange steder da. I hvert fall hvis du tar med småsteder. Snakker om noen tusen da. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) ikke noe problem hvis du går ut i fra posteder/postnummer. har en sql fil du kan laste opp til phpadmin som inneholder alle postnummer/steder i norge. Dette forutsetter at du bruker mysql. postadr.txt Endret 13. mars 2006 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 http://epab.posten.no/Norsk/Nedlasting/NedlastingMeny1.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå