tuxerator Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Svendheim: Nå vet jeg ikke hva av features som kommer med Gnome 2.14, men Kororaa viser mange artige (men mindre nødvendige) features. Endret 20. mars 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Dro ned Fedora 5 i sta, og må si meg imponert. Definitivt den raskeste releasen hittil. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 gnome er ikke nødvendigvid teleyubby bare fordi den ikke lenger oppfyller kravene dine ratix... Gnome streber jo for å blir mest mulig brukervennlig for den vanlige mann i gata, som aldri kommer til å trenge en Run sak i menyen.. De har vært helt klare på disse intensjonene helt fra starten, ser ikke hva folk klager over.. Har ikke Gnome nok dilldall for deg, bruk noe annet.... er jo ikke mangel på utvalg..... 5773036[/snapback] Nybegynnervennlighet er ikke det samme som brukervennlighet. Hvis man flittig bruker gtk2-baserte program så drar de fleste med seg hele eller halve gnome, så det er ikke så enkelt å komme unna det. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg er ikke lenger noen nybegynner på Linux, men jeg liker gnome svært godt. Og ja, jeg brukte KDE en stund for et par år siden (på Fedora 1 var det en bug som gjore at FAM (file alteration monitor/daemon/whatever) åpnet filer i eksterne lagringsmedia og nektet å slippe taket, slik at du ikke fikk demontert dem uten å kille fam. Så da ble det KDE.) Konqueror er konge. Det skal den ha, og jeg legger inn KDE på maskina mi bare for å kunne bruke konquerror og kprinter (funker som lpr sett fra andre programmer, men popper opp en fin gui hvor man kan velge printer etc. Nyttig dersom du f.eks. bruker acroread). Diskplass er billig uansett. Problemet med kde, synes nå jeg, er at det blir alt for stort og uoversiktlig (nesten litt som windows...) - og kdecontroll er en laberynt uten like. På en annen side er gnome langt bedre modularisert (alt media bygger f.eks. på gstreamer, som har skikkelig pluginstøtte, osv. => du behøver ikke rekompilere halvparten av programmene dine bare for å legge inn mp3...), noe raskere, og jeg digger den tredelte menyen i øvre venstre hjørne av skjermen (som er på nyere gnome'r). Den er enkel, rask, og oversiktilg. En annen ting jeg misliker med KDE er hvordan de har implementert virituelle skrivebord - jeg blir gretten av å finne alle programmene jeg har åpne på andre skrivebord i alt+tab -lista mi. En ting jeg missliker med seinere gnome-versjoner, er at de har tatt bort "open terminal" shortcut'en i høyreklikk-på-desktop-menyen. Men det skal det være en plugin som fikser, så jaja. Men, smaken er som baken, den er ganske så forskjellig. Andre desktop'er: - ffwm er bare stygt, og multiple desktop-implementasjonen deres suger hardt. - den-som-minner-litt-om-gnome-men-er-lettere har et stygt tray som blir liggende OPPÅ programmene mine. Arg. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Gnome 2.14 er forsåvidt utrolig rask i forhold til forgjengerne.. *elske det* Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jeg vil veldig gjerne over på 2.14, men sist jeg prøvde å installere Dapper (flight 4 tror jeg), krølla det seg totalt med Grub. Så det blir vel å vente på release (noe som dessverre er utsatt). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Yay! Ny rask pc OG ny rask gnome! Ikke rart det går unna... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå