Techpoint Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 og der var jeg ferdig med de 5 første lagene Så går ca 45 minutter å legge 5 x 5 med glassbyggerstein Sørg for at underlaget og veggen man bygger mot er RETT. Her var det ikke helt rett, men fikk da justert det sånn at det går Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Om induksjon: http://www.miele.no/text.cfm?path=2,9&pcat=22,68&id=69 Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Kanskje oppdatere litt her nå, holder på med å fullføre badet, ting tar tid, men i sommer har vi heller jobbet litt utendørs og holdt på med andre ting. :!: Holder nå på å bygge bod under trappa som er en åpenløsning nå, her skal jeg tette mellom trinnene osv for å hindre at rommet under trappen skal bli en støvsamler slik det har vært den siste tiden. Kommer med noen nye bilder i morra. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Da begynner kjøkkenet endelig å bli ferdig, hehe.... I går var det ett år siden vi flyttet inn, så det begynner å hjelpe seg Bare fuging, taklister og noe elektrisk som gjenstår der nå.. Før jeg begynte: Her har jeg akkurat begynt, jeg anbefaler alle som legger slike fliser jeg gjør her om å bruke en tannsparkel som ikke er større enn 6mm hvertfall, pga at fliselimet kommer gjennom sprekkene og det blir fort mye jobb å tørke bort, jeg synes at 6mm også var litt drøyt, men det gikk forsåvidt greit. Og en time senere så det slik ut må si jeg ble godt fornøyd med resultatet, både med leggingen og valget av type fliser Togama Niebla Negro TR heter de.. kjøpt hos megaflis. Større bilder (800px brede) kan du finne her: http://techpoint.atmlink.org/oppussing/kj%f8kken/fliser/ Endret 28. januar 2007 av Techpoint Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Godt jobbet! Var redd her en stund at for mye arbeid hadde fått deg innlagt på helseheimen eller du hadde låst deg inne i ett kjøkkenskap, da vi ikke hørte noe fra deg Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Godt jobbet! Var redd her en stund at for mye arbeid hadde fått deg innlagt på helseheimen eller du hadde låst deg inne i ett kjøkkenskap, da vi ikke hørte noe fra deg 7839820[/snapback] ja ikke sant :!: Fikk fuget veggen i dag, så nå begynner det å nærme seg noe her Planen var jo å gjøre alt ferdig når det var kaldt ute og sånnt, men det ble jo aldri kaldt ute, så da var jeg heller på utsiden av huset Men fant utav at det var på tide å få ferdig ting og tang her, er jo ikke rare jobben egentlig. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) I går fikk jeg fuget veggen, og i dag fikk jeg vasket den ren Så nå skal fugene holdes fuktige frem til i morra tenker jeg, så blir det bra Klikk her for stort bilde (1000px) http://techpoint.atmlink.org/oppussing/kj%..._kj%f8kken6.jpg Bestillte også benkarmaturer i dag, skal hentes i morra, blir en 18w på venstre side av komfyren og 30+36 watt på venstre side, da blir det lys bortimot hele veien.. Skal styres av egne brytere på veggen, samt bevegelsessensor med overstyringsbryter. Slik at taklys og benklys kan styres separat, men i tillegg til sensor Og må vel tenke på å kjøpe ny oppvaskmaskin i løpet av sommeren igjen :!: Endret 1. februar 2007 av Techpoint Lenke til kommentar
tZar Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Flott worklog, slikt gir inspirasjon til oss andre som skal sette igang med lignende prosjekter. Lenke til kommentar
clink Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 A) Lurer på hva det hvite underlaget under varmekablene er? Håper det ikke er isopor. B) Så synes jeg jeg så en T-skjøt på elrørene, for det var vel ikke vannrør inne i veggen? Tenkte på hvordan det skal gå an å tre gjennom en T-skjøt. C) Plast på vegg, men ikke isolasjon. Har du droppa det siden det ikke er yttervegg? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 A)Lurer på hva det hvite underlaget under varmekablene er? Håper det ikke er isopor. B) Så synes jeg jeg så en T-skjøt på elrørene, for det var vel ikke vannrør inne i veggen? Tenkte på hvordan det skal gå an å tre gjennom en T-skjøt. C) Plast på vegg, men ikke isolasjon. Har du droppa det siden det ikke er yttervegg? 7910960[/snapback] A: Det er membranen, helt ut mot døra så er ikke denne guffet med selve membranmassen, skal ligge en trelist oppå der, for regner med du så den ved døra? B: Det er vannrørene som ligger i veggen der jo, så er nok der du ser t-skjøten, kunne jo blitt moro å prøve å trekke det om det hadde vært el-rør.. C: Har ikke isolert pga at alt er innervegger . Noen har også sagt at man egentlig kunne droppet plasten pga det samme, men nå er den nå der hvertfall.. Lenke til kommentar
clink Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550045&st=0 Jeg ser på et av bildene en hvit firkantet plate på 50-70 cm anslagsvis som nesten dekker sluket. Dette må vel være isopor? Membran kan vel ikke være oppstykket. Membranen - er det den gråhvite duken under denne plata? Det jeg reagerer på er i så fall at varmekabelen er lagt direkte på isoporplater. Ikke lovlig mener jeg faktisk, pga brannfare, røykutvikling etc. hvis det er det som er gjort. Ut fra betegnelsen på Devi-kabelen (-10) så er vel det 10W/meter og dermed lav-effekt-varianten i forhold til 17W/meter, men likevel. Vannrør går jo greit med T-skjøt :-) Er det kobber-rør, eller finnes det t-skjøter som kan brukes til pex-rør? Skjøter av denne typen skal vel strengt tatt ikke brukes skjult i vegg med tanke på lekkasjemulighet, men den sjansen har du tydeligvis tatt. Går nok bra, men noe å tenke på hvis det bor noen under eller er treverk under noe sted. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550045&st=0 Jeg ser på et av bildene en hvit firkantet plate på 50-70 cm anslagsvis som nesten dekker sluket. Dette må vel være isopor? Membran kan vel ikke være oppstykket. Membranen - er det den gråhvite duken under denne plata? Det jeg reagerer på er i så fall at varmekabelen er lagt direkte på isoporplater. Ikke lovlig mener jeg faktisk, pga brannfare, røykutvikling etc. hvis det er det som er gjort. Ut fra betegnelsen på Devi-kabelen (-10) så er vel det 10W/meter og dermed lav-effekt-varianten i forhold til 17W/meter, men likevel. Vannrør går jo greit med T-skjøt :-) Er det kobber-rør, eller finnes det t-skjøter som kan brukes til pex-rør? Skjøter av denne typen skal vel strengt tatt ikke brukes skjult i vegg med tanke på lekkasjemulighet, men den sjansen har du tydeligvis tatt. Går nok bra, men noe å tenke på hvis det bor noen under eller er treverk under noe sted. 7915560[/snapback] De mattene ja, det er depronmatter som brukes under varmekabler for å reflektere varmen oppover istedet for at varmen går nedover. Og jo, det er faktisk helt lovlig også (Depron er en slags isopormatte, og den er spesielt laget for akkurat dette bruket) Det er kobberrør i veggen, som jeg ikke har rørt siden huset ble bygget i 1981, hadde jeg lagt opp nytt hadde det vært en sak, men dette er slik det var, og jeg har ikke gjort noen endringer på det bortsett fra dusjen hvor en rørlegger flyttet uttakene lenger opp på veggen.. Bor heller ikke noen under, dette er kjelleren. Membranen legges ikke på før gulvet er støpt, tar seg dårlig ut å dynke varmekablene i vann Og den består av en filt som legges over hele gulvet og 5cm opp på de vanlige veggene og ca opp til taket i dusjen (samt ca en halvmeter ut på begge sider av dusjen) Denne smøres så inn med det som er selve membranen da... Endret 11. februar 2007 av Techpoint Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Haha. Kliss like fliser som de vi har på kjøkkenet. Alt i alt et ganske likt kjøkken som det vi har, bortsett fra at vi har litt annerledes håndtak og kanskje en litt annen profil på skapene. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det betyr at dere begge har god smak, for flisene var kjempekule! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Det betyr at dere begge har god smak, for flisene var kjempekule! 7978386[/snapback] takk takk :!: lampene under overskapene kom også på plass i går, det var greit å bli ferdig med ja.. Endret 19. februar 2007 av Techpoint Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Flisene gjorde seg veldig godt, ja. Kjempebra jobbet! Resultatet ble upåklagelig ut i fra bildene i hvert fall Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Flisene gjorde seg veldig godt, ja. Kjempebra jobbet! Resultatet ble upåklagelig ut i fra bildene i hvert fall 7979224[/snapback] hjalp seg bra ja, nå hadde vi sett gipsveggen så lenge at vi ikke la merke til at det ikke var flis der, så etter flisene kom på så er det sånn wow-faktor hver gang man går inn på kjøkkenet :!: Gleder meg til vi er helt ferdig med alle rommene og får ny takst til våren, blir spennende å se hvertfall Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Ja, vi fikk litt sånn wow-faktor i starten etter at vi fikk satt på flisene vi også Vi har sammenlignet kjøkkenet vårt med de andres kjøkken (leilighetene er like), og har kommet frem til at vårt er desidert finest. Men det synes man jo uansett Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Det stod veldig i stil til benkeplaten. Har gått altfor lenge uten noe ordentlig dekke mellom benke- og høyskap, bare stygg, malt mur. Må se å få rævva i gir og flislegge litt. Endret 19. februar 2007 av Andreasfe Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Da er vi igang igjen Ett soverom nede er snart ferdig oppusset, der har vi malt vegger, satt opp nytt stort klesskap som går fra gulv til tak. Og der skal vi nå bare legge gulv, kommer noen bilder av dette rommet om ikke lenge.. Det jeg skal begynne på nå er Alarmen, huset har en alarm i dag, men denne begynner å bli gammel og klar for utskiftning. Det jeg bestiller inn nå er: Noby CA-10 Sentral, pakkeløsning som utvides med Talemodul 10 stk Magnetkontakter 2 Detektorer med smådyrsimmunitet Glassbrudd/sjokk detektor Vanndetektor 1 stk Termisk detektor 3 stk Optiske detektorer Alarmen vil deles i to seksjoner, skallsikring og romsikring, slik at om natten når vi er hjemme kan vi sette huset i skallsikring og derfor ha alle dører og vinduer sikret, men kan bevege oss fritt inni huset uten å utløse en pir-detektor. Det er også detektor som skal monteres på loftet, i disse "bryte seg inn via loftet" dager så er det best å være på den sikre siden, kabel på loftet vil ligge i stålrør for å unngå at eventuelle mus skal skape feilalarmer. Det blir ett kodetastatur foreløpig da huset bare har en inngang. Sentralen er fullprogrammerbar via pc noe som var ett must for min del hvertfall Mer info kommer når vi har fått utstyret hjem, det meste var ikke lagervare og tar derfor ett par dager ekstra å få tak i. Endret 2. juli 2007 av Techpoint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå