Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Worklog/Oppussing, vaskerom, bad, hjemmekino ++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Lite med oppdateringer da vi har hatt litt "pause" pga andre prosjekter jeg også holder på med :)

I dag har jeg endelig begynt å male taket på badet, og etter første strøk ser det sånn ut:

DSC00373.JPG

Og har endelig fått vifta på plass på kjøkkenet også, kjøpte en slimline vifte av merket Grepa, som vi kjøpte på Expert til 1700,-

Er noen dager siden den kom helt på plass da, vi måtte også sende skapdøra til fabrikken igjen slik at de kunne frese ett nytt hull til hengelet, som det fremgår av bildet.

Så da ble det sånn.

DSC00374.jpg

Har også fått på plass ett skap i hjemmekinoen til alt av utstyr osv, skal ta ett bilde av denne senere i kveld tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Så veldig bra ut det her! Hadde jeg vært nevenyttig skulle jeg pusset opp selv, men på meg ble det å kjøpe nytt og deilig... Håper du kjøpte induksjon?

6158372[/snapback]

Det ble uaktuellt med induksjon pga merkostnadene som følger det. Samt at det er ikke ubegrenset med strøm i boligen heller.

Induksjon skal ha nesten dobbelt så mye som en vanlig komfyr.

Takker ellers for de positive tilbakemeldingene :)

Har akkurat blitt ferdig med strøk nr 2 på baderomstaket.

Om en time skal jeg gjøre strøk nr 3 og da er jeg ferdig.

Vi har sånn smått begynt å gjøre ting på utsiden av boligen også, kan sikkert hive med noen bilder av det etterhvert :)

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

sjøl så kastet jeg meg på en gass platetopp. angrer ikke et sekund! helt supert. Billigere, bedre å steke,kokke med (spør og se på alle store resturanter ;) ). Samt at det er biligere i bruk. Dessutten så er nye gass ovener slik at du ikke kan få leksaje og slikt uten videre. Er gode sikrings systemer som hindrer at gass får fri 'flow'...

---

Ser bra ut nå ja! Hadde selv en slik period hvor jeg bare "pakket sammen", tok pause og gjorde noe annet før jeg tok siste innspurt med å bli ferdig... ;)

Lenke til kommentar
Induksjon er helt sheriff, rask oppvarming, lett å rengjøre og utrolig sikkert.

6160108[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig. Jeg og en kompis fikk nye kjeramiske topper i januar, jeg med induksjon og han uten... Nå ser de sånn ut:

dsc00121small0hl.jpgdsc00122small1yb.jpg

At det bruker mye strøm synes jeg veies opp av alle de deilige fordelene... Og nå koster det jo nesten ingen ting heller... Er ikke sååå lenge siden mamma og pappa måtte bla opp over 30000 for å få induksjonstopp....

Lenke til kommentar
Så vidt jeg ha hørt, så bruker induksjon mindre strøm enn vanlig keramisk topp. Tippet at trådstarter mente at det var en annen strømtilkobling, men jeg har ikke peil på slikt.

6161788[/snapback]

Bare vet at en kamerat av meg som bygger hus nå har lagt fram ekstra kurs for induksjonstopp. Og vet ikke helt hvorfor han skulle ha en egen kurs til den om den ikke bruker noe særlig mer strøm enn en vanlig.

Og ang. spotless eller ikke så har dette litt mer med bruk og rengjøring også da ;)

Det er lov til å ta frem kluten også innimellom.

Har forøvrig akkurat begynt på glassbyggerveggen på badet :)

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...