Inc Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 En kan faktisk se forskjell på ikea stamme og andre. Ikea sine stammer har slike vinkler oppe i høyre og venstre hjørne inni stammen for å feste til vegg. Andre modeller har enten ett spikerslag på tvers eller lignende... Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 En kan faktisk se forskjell på ikea stamme og andre. Ikea sine stammer har slike vinkler oppe i høyre og venstre hjørne inni stammen for å feste til vegg. Andre modeller har enten ett spikerslag på tvers eller lignende... 5862214[/snapback] oki, da vet vi det også :!: Vi har fått litt på plass her nå, komfyrskapet er ferdig montert, var litt stress å få tilmålt det slik at komfyren og skuffen under ble helt riktig.. Så har fruen og mamma montert henglser på fronter, pappa har satt sammen div stasj og jeg har vel sett på (Neida, har montert sammen bordet til saga, slik at det blir klart til i morra Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Da har vi kommet litt lenger på kjøkkenet Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Har du tenkt på fliser over kjøkkenbenk? Valgte selv blanding av noe besj/hvite og lys-sort når vi skiftet kjøkken tidligere i år.. Ble meget fornøyd med disse. Skal sies at vi testet 3-4 typer før vi bestemte oss (tapet opp noen rader for å få et innblikk). Kjøpte på Obs bygg. De som vi valgte kostet 345,- pr m2. Blir jo ikke så mye når det en m2 holder til ca 2 løpemeter normalt sett. Testet også slike laminat greier, men fant ikke noe som så særlig bra ut oss i hvertfall! 2 bilder av flisene... Ble litt "rar" lys setting når jeg tok bilde, så det ble noe "rare" skygger som øydeleger litt av inntrykket... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Lurt å ha takhøyt kjøkken, så slipper du alle hybelkaninene oppå veggskapene Veldig bra Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Har du tenkt på fliser over kjøkkenbenk? Valgte selv blanding av noe besj/hvite og lys-sort når vi skiftet kjøkken tidligere i år.. Ble meget fornøyd med disse. Skal sies at vi testet 3-4 typer før vi bestemte oss (tapet opp noen rader for å få et innblikk). Kjøpte på Obs bygg. De som vi valgte kostet 345,- pr m2. Blir jo ikke så mye når det en m2 holder til ca 2 løpemeter normalt sett. Testet også slike laminat greier, men fant ikke noe som så særlig bra ut oss i hvertfall! 5869814[/snapback] Så jo veldig bra ut dette ja, vet ikke helt åssen fliser vi skal ha der enda, og ja blir nok fliser Vi skal ha sort (på en måte) benkeplate, så da får vi se hva som passer der når den er på plass.. Forhåpentligvis kommer benkeplata i dag, slik at vi kan få frest og montert den Utgjør en STOR forskjell. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Vi kommer til å få ganske likt kjøkken som dere. Er det Sigdal? Vi skal ha hvitt Sigdal "standard" kjøkken med sort laminat benkeplate. Vi har planer om å kjøre mosaikkfliser i gråtoner. Har forøvrig også valgt å ha takhøye skap for å forhindre at det samler seg dritt og fett oppå som må vaskes bort. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Vi kommer til å få ganske likt kjøkken som dere. Er det Sigdal? Vi skal ha hvitt Sigdal "standard" kjøkken med sort laminat benkeplate. Vi har planer om å kjøre mosaikkfliser i gråtoner. Har forøvrig også valgt å ha takhøye skap for å forhindre at det samler seg dritt og fett oppå som må vaskes bort. 5870325[/snapback] Vet ikke åssen kjøkken det er, vi har fått det meste rett fra importører eller fabrikker, og hvem som setter navnene på det vet ikke jeg Takhøyeskap er genialt, og hvertfall på kjøkken som kanskje ikke er så voldtsomt store med god plass, for plassen oppå vanlig skap kan jo nesten ikke brukes til lagring, blir jo fullt av drit ja.. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Mitt er nok fra Ikea ja Rimlig og god kvalitet på det. Benkeplate og et par andre småting er fra en lokal kjøkken forhandler. Har sjekket litt rundt og det er veldig likt fra de fleste ang. kvalitet på skrogene. Penkeplate fant jeg ikke på ikea som var gode nok til mine krav. Frontene er av bra kvalitet. Mitt er Faktum skrog med hvit Ståt som det heter. Trenger du mye spesial tilpasninger så kan nok en lokal faghandel være et bedre valg. Selv så måtte jeg tilpass litt "spesial", men siden jeg er håndtverker selv så gikk det greit å fixe til selv med tilgang til rette verktøy og maskiner (bra verktøy er faktisk over halve jobben ) Sort laminat benkeplate skulle vi også ha, men de måtte bestille og leveringstid var over en godt over en uke.. og så lenge kunne jeg ikke vente.. Ang. takhøyden så er et greit tips å lege plastfolie oppå der så kan man bare bytte ut når det blir mye dritt! Selv så skal jeg kle igjen de 12cm med åpning som er. Edit: Ang. ikea, så kan jeg anbefalle å laste ned deres kjøkkenplannleger i 3D. Et genialt program.. Endret 5. april 2006 av Blacki Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Mitt er nok fra Ikea ja Ang. takhøyden så er et greit tips å lege plastfolie oppå der så kan man bare bytte ut når det blir mye dritt! Selv så skal jeg kle igjen de 12cm med åpning som er. Edit: Ang. ikea, så kan jeg anbefalle å laste ned deres kjøkkenplannleger i 3D. Et genialt program.. 5873462[/snapback] Ekke noe gæli med ikea, og hadde sikkert handlet kjøkken der selv om det ikke var for at jeg fikk det billigere en annen plass Brukte selv programmet til ikea når vi planla dette kjøkkenet, selv om ikke de ikke hadde de riktige målene til alt så justerte vi det med linjal og blyant etterpå Men så fikk vi en viss peil på hvordan det ville se ut hvertfall... Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Da var vi kommet litt lenger på kjøkkenet, en stk treg benkeplate gjorde at det tok litt lenger tid enn planlagt (som vanlig) Her er ett par bilder: Og nærbilde av plate og komfyrtopp: Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Synes det blir utrolig bra jeg Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Takk takk I dag har vi tatt "fri" dvs jeg fuget baderomsgulvet, fuget veggen der i går, så i morra er jo faen meg badet nesten ferdig Da skal flisene poleres og div dusjstasj monteres, dusjvegger og dør kommer jeg til å vente med til neste måned tenker jeg, har brukt så mye penger at nå må jeg nesten spare litt igjen :!: Har kjøpt inn alle glassbyggersteinene, men det til å sette veggen sammen med osv koster fort 3000kr pluss dusjdøra til nesten 4000kr.. Så i kveld drar jeg og fruen hjem til folka mine, så får vi tatt noen gode dusjer der før vi kjører tilbake i morra tidlig og fortsetter alle mann. Satser på at kjøkkenet blir ferdig i løpet av morradagen. Dere aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å bli ferdig med det som mildt sagt ser ut som ett helvete her.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Takk takk I dag har vi tatt "fri" dvs jeg fuget baderomsgulvet, fuget veggen der i går, så i morra er jo faen meg badet nesten ferdig Da skal flisene poleres og div dusjstasj monteres, dusjvegger og dør kommer jeg til å vente med til neste måned tenker jeg, har brukt så mye penger at nå må jeg nesten spare litt igjen :!: Har kjøpt inn alle glassbyggersteinene, men det til å sette veggen sammen med osv koster fort 3000kr pluss dusjdøra til nesten 4000kr.. Så i kveld drar jeg og fruen hjem til folka mine, så får vi tatt noen gode dusjer der før vi kjører tilbake i morra tidlig og fortsetter alle mann. Satser på at kjøkkenet blir ferdig i løpet av morradagen. Dere aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å bli ferdig med det som mildt sagt ser ut som ett helvete her.. 5885046[/snapback] Føler med deg.. Been there, done that....oh! no wait, still doing that Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Kjenner til følelsen av å være uten bad, kjøkken osv. Renoverte badet her i fjor en gang etter en vannlekkasje, og kan ikke si at det var så utrolig komfortabelt å bruke en provisorisk dusj. Men ble bra etterpå og da så. Kjøkkenet så bra ut. Følger fortsatt med i tråden. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Kjøkkenet er "ferdig" nå mangler vi vel bare litt flis mellom benk og overskap Skal se om jeg ikke kan få tatt noen flere bilder av badet også, nå som vi har fått fuget dette.. Kommer vel noen bedre bilder etterhvert, og kanskje noen 360 graders filmklipp eller noe Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 kjempefint Techpoint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå