Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Worklog/Oppussing, vaskerom, bad, hjemmekino ++

Anbefalte innlegg

Her har vi første veggplate på plass, dette er fuktbestandig svanepanel fra OBS til 129kr pr plate. (Vi kjøpte 11 stk)

DSC00198.JPG

Her ser dere en "fargeprøve" på gulvflis, veggflis og malingen på svanepanelen.

Vegg og Gulvflis kjøpte vi på Megaflis hvor gulvflisene kostet 249kr pr m2 og veggflisene kostet 349kr pr m2 (Vi kjøpte 4,8 m2 av hver)

DSC00203.JPG

Og her ser dere "resultatet" etter fliseleggingen, dette er da første gang ever at jeg legger fliser, så jeg må nesten si meg litt fornøyd også (Selv om det ikke var så vanskelig)

DSC00204.JPG

I morra skal de siste veggplatene opp og vi skal male ferdig.. Så blir det vel fliser i dusjen, evt baderomsinnredning på onsdagen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare husk å blande en god fugemasse når du skal fuge flisene. Blir det for mye vann i den så blir de fort porøse og du sliter med å få fliser som er holdbare til gulv i hvertfall!

Lykke til, så bra ut til nå :thumbup:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Bare husk å blande en god fugemasse når du skal fuge flisene. Blir det for mye vann i den så blir de fort porøse og du sliter med å få fliser som er holdbare til gulv i hvertfall!

Lykke til, så bra ut til nå :thumbup:

5785548[/snapback]

Jepp, får vel få fattern på besøk når det skal fuges :p han har litt peil på sånnt, hehe...

Han kan blande så kan jeg stappe den nedi :!:

Jeg har faktisk klart å få fall mot sluk fra alle sidene i dusjen :) Stressa litt med det kan man si...

Lenke til kommentar
Hvorfor legge denne tråden i off topic?

5787412[/snapback]

Hvor skulle den ellers vært?

Har nå også fått beveg.føler i gangen nede slik at lyset der faktisk slår seg av når det ikke er folk der, hehe. (Det har stått på ca 2 måneder i strekk nå) Og det er også en innebygget føler for lux. slik at den ikke tennes i dagslyset.. :) Kun når det begynner å bli mørkt og sånn..

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
Meget pene fliser, Techpoint! Kan nesten ikke vente til leiligheten vår står ferdig. I motsetning til deg så jukser vi litt. Vi gjør stort sett ikke en dritt selv ;P Eneste er at vi skal sette opp mosaikkfliser mellom kjøkkenbenken.

5786543[/snapback]

Takker :)

hehe, ikke så dumt det, og dette virker jo som en ny leilighet, og da kan det jo være greit at ting er litt mer profft gjort, med tanke på resultatene osv.. Jeg vet jo selv ikke åssen det blir her før jeg er ferdig :)

Gulvflisene heter forresten EGO GRIGIO og er 30,4x30,4cm (249,- pr m2)

Veggflisene heter EGO BIANCO og er 10x30,4cm (349,- pr m2)

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
dette ser meget bra ut nils... mektig imponert over dine kunnskaper :) dette blir nyttig når jeg skal bygge meg hus ;) hehe

5786551[/snapback]

hehe, huff da, det vakke bra :!:

Varmekabel og støping er noe jeg kan hvertfall, resten tar jeg som det kommer :!:

Lenke til kommentar
Stilig og originalt å lage worklog om oppussing  :thumbup:

5787234[/snapback]

Tenkte jo at det var noen som synes det kunne være moro å følge med, digger jo sånnt sjøl :) fordelen for meg er at jeg kan gjøre mye selv, og derfor også informere litt mer om hver enkelt ting jeg gjør, og hvorfor :)

Lenke til kommentar
Hehe.. Hva blir det neste du skal begynne på når badet er unnagjort?

5792007[/snapback]

Tja si det ;)

Er vel en viss fare for at det blir kjøkkenet, men det håper vi å få unnagjort på 2-4 dager. Og blir vel tidligst om ett par uker, orker ikke begynne rett på etter badet :!:

Så i mellomtiden skal jeg bygge litt subkasser og sånnt til pandaen..

Etter kjøkkenet kommer hjemmekinorommet.

Og til Lørdag reiser vi til Ikea :thumbup: da skal vi kjøpe litt "ekstrautstyr" til kjøkkenet og sånn..

Lenke til kommentar
wow, må si jeg er meget imponert!

Stå på, jeg skal følge med :)

5793055[/snapback]

takk takk, nå skal jeg få rydda litt her, blir mye søppel når man driver med slik oppussing og hengeren min begynner jo nesten å bli full, og den er IKKE liten for å si det sånn :!:

Lenke til kommentar
wow, må si jeg er meget imponert!

Stå på, jeg skal følge med :)

5793055[/snapback]

takk takk, nå skal jeg få rydda litt her, blir mye søppel når man driver med slik oppussing og hengeren min begynner jo nesten å bli full, og den er IKKE liten for å si det sånn :!:

5793208[/snapback]

hehe, kan jeg tenke meg.

Keep up the good work Handy-Hunk ;):D

Lenke til kommentar
Hehe.. Hva blir det neste du skal begynne på når badet er unnagjort?

5792007[/snapback]

Tja si det ;)

Er vel en viss fare for at det blir kjøkkenet, men det håper vi å få unnagjort på 2-4 dager. Og blir vel tidligst om ett par uker, orker ikke begynne rett på etter badet :!:

Så i mellomtiden skal jeg bygge litt subkasser og sånnt til pandaen..

Etter kjøkkenet kommer hjemmekinorommet.

Og til Lørdag reiser vi til Ikea :thumbup: da skal vi kjøpe litt "ekstrautstyr" til kjøkkenet og sånn..

5792941[/snapback]

Okey... men høres bra ut :) Du å all denne bassen din :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...