Forumforumforum Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hva er konsekvensene hvis man gjør alt arbeidet i et slikt prosjekt selv, uten håndverkerutdannelse? 5754933[/snapback] evt. regress om det skulle brenne, bli vannlekasje.. ikke veit jeg.. men kan tenkes hvertfall! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Hva er konsekvensene hvis man gjør alt arbeidet i et slikt prosjekt selv, uten håndverkerutdannelse? 5754933[/snapback] evt. regress om det skulle brenne, bli vannlekasje.. ikke veit jeg.. men kan tenkes hvertfall! 5755081[/snapback] Om man gjør noe som KREVER fagfolk kan man ligge tynt an i en slik sak, om noe brenner, dvs brenner huset ned og ingen blir skadd så vil man få avkortning i forsikringen, om det går utover andre enn deg selv kan man få regress (Ved f.eks at det går utover banken fordi du har masse lån på huset som ikke lenger fins osv ) MEN det er ikke så mye som krever fagfolk lenger, men er noe som absolutt anbefales om man vil ha alt på det rene, med tanke på f.eks vannlekasjer osv. Endret 15. mars 2006 av Techpoint Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hva slags maling bruker du på våtrommene? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Bruker du baderomsspotter på badet? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 hva slags maling bruker du på våtrommene? 5755757[/snapback] Husker ikke helt åssen type det var, men den er til bruk i våtrom, og kom fra LADY Man maler på en heftgrunn først, og så med denne våtromsmalingen. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Bruker du baderomsspotter på badet? 5756034[/snapback] Bruker spotter som er klassifisert for IP44 ja... Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Da venter jeg på rørlegger, og i mellomtiden skal jeg få satt opp endel spikerslag til innredning samt bokser og diverse rør til spotter og høyttalere og stikkontakter. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Lykke til Elsker oppussings prosjekt Skal nok gjøre noe slikt som deg senere i livet Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Her har jeg fått satt opp spikerslag til innredningen. Og her har jeg fått opp spottkassene i taket, spottene kommer til å stå så langt fra hverandre som mulig. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Nå er rørleggeren snart ferdig med sin jobb, og da kan jeg begynne med min, må få lagt noe mer rør før jeg kan plaste veggene og taket... Men da ser det ut til at jeg kan hive opp gips i taket og platene på veggen i morra hvertfall Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Kom rørleggeren tidsnok? eller kom han 4 timer for seint som vanlig.. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Kom rørleggeren tidsnok? eller kom han 4 timer for seint som vanlig.. 5758409[/snapback] hehe, han kom, men tok sin tid å få gjort jobben Før jeg kommer med flere bilder av badet så slenger jeg opp ett bilde av den provisoriske hjemmekinoen min, og som man ser der så ser man at gulvet er bombet, er ikke så lenge siden vi flyttet inn, ca en måned siden, og ikke alle rom har hatt lik prioritet for å si det sånn :!: Men anlegget består grovt sett av: Komplett sett med infinity høyttalere (front, rear og center) Pioneer forsterker Pioneer DVD-spiller (bestillt) Epson prosjektør (som gir meg ett bilde på 52") Og bedre skal det bli Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hehe. Du prøver å lede oppmerksomheten vekk fra badet, og hinter til litt drekkings og fest? Du skal ikke forsømme badet ditt! Veit nok hva du prøver på! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Hehe. Du prøver å lede oppmerksomheten vekk fra badet, og hinter til litt drekkings og fest? Du skal ikke forsømme badet ditt! Veit nok hva du prøver på! 5761425[/snapback] :!: Jeg må nok bare fortsette på badet ja Begynner igjen i morra med litt mer rør før jeg plaster og hiver på plass platene, ble litt forsinket i dag pga mangel på matriell.. Skal også inn med ett 2.1 eller 4.1 sett (høyttalere på badet) Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Her har jeg tatt ett bilde av veggen med mest rør i Har lagt opp rør til stikkontakt over høyskapet på venstre side og ca midt på veggen på høyre siden.. I tillegg er det lagt opp rør til høyttalere oppe ved taket på hver side, og samles nede i benkeskapet, subwoofer kommer under benkeskapet :!: Lyden vil komme enten fra forsterkeren i hjemmekinoen, cd, mp3 og radio, eller fra en mindre radio på badet, det vil være valgfritt Her er bilde av samme veggen etter at fuktsperren er satt opp (plast) Har også fått hentet flis, fliselim, fugemasse, fliskutter, finsparkel gipsen i taket ++ Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Klokka er nå 01.36 og jeg holder fortsatt på med badet, det er altså membranen jeg holder på med, og den er ganske tidkrevende... Er blitt ferdig med veggen (som er det værste) og ca 1/4 av gulvet, og skal gjøre dette også ferdig før jeg legger meg i dag.... Skal se om jeg kan få opp noe bilder i morra... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Har du membran på veggen med plast kunne du ha sløyfet plasten og vegger mot oppvarmede rom skal ikke ha plast Endret 18. mars 2006 av regga Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Prøvd meg på slike tråder før uten så stor respons, men her det jo litt liv! *følge med* og lese gjennom tråd etter middag... Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Har du membran på veggen med plast kunne du ha sløyfet plasten og vegger mot oppvarmede rom skal ikke ha plast 5774488[/snapback] Var klar over det med plasten og membranen, men var så enkelt å gjøre det slik, men ang. veggene mot oppvarmede rom så var jeg ikke klar over det, da det var de folka på byggevarehandelen som sa at jeg burde ha det... Hmmmmmms... Nå er jo ikke de rommene på begge sider oppvarmede rom da, men den ut mot gangen er det, så kanskje jeg skal fjerne plasten der da før jeg plater igjen den veggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå