Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Worklog/Oppussing, vaskerom, bad, hjemmekino ++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er konsekvensene hvis man gjør alt arbeidet i et slikt prosjekt selv, uten håndverkerutdannelse?

5754933[/snapback]

evt. regress om det skulle brenne, bli vannlekasje.. ikke veit jeg.. men kan tenkes hvertfall!

5755081[/snapback]

Om man gjør noe som KREVER fagfolk kan man ligge tynt an i en slik sak, om noe brenner, dvs brenner huset ned og ingen blir skadd så vil man få avkortning i forsikringen, om det går utover andre enn deg selv kan man få regress (Ved f.eks at det går utover banken fordi du har masse lån på huset som ikke lenger fins osv :cry: )

MEN det er ikke så mye som krever fagfolk lenger, men er noe som absolutt anbefales om man vil ha alt på det rene, med tanke på f.eks vannlekasjer osv.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
Kom rørleggeren tidsnok? eller kom han 4 timer for seint som vanlig.. :wee:

5758409[/snapback]

hehe, han kom, men tok sin tid å få gjort jobben :hmm:

Før jeg kommer med flere bilder av badet så slenger jeg opp ett bilde av den provisoriske hjemmekinoen min, og som man ser der så ser man at gulvet er bombet, er ikke så lenge siden vi flyttet inn, ca en måned siden, og ikke alle rom har hatt lik prioritet for å si det sånn :!:

Men anlegget består grovt sett av:

Komplett sett med infinity høyttalere (front, rear og center)

Pioneer forsterker

Pioneer DVD-spiller (bestillt)

Epson prosjektør (som gir meg ett bilde på 52")

DSC00178.JPG

Og bedre skal det bli :)

Lenke til kommentar
Hehe. Du prøver å lede oppmerksomheten vekk fra badet, og hinter til litt drekkings og fest? Du skal ikke forsømme badet ditt! Veit nok hva du prøver på!

5761425[/snapback]

:!:

Jeg må nok bare fortsette på badet ja :)

Begynner igjen i morra med litt mer rør før jeg plaster og hiver på plass platene, ble litt forsinket i dag pga mangel på matriell..

Skal også inn med ett 2.1 eller 4.1 sett (høyttalere på badet)

Lenke til kommentar

Her har jeg tatt ett bilde av veggen med mest rør i :)

Har lagt opp rør til stikkontakt over høyskapet på venstre side og ca midt på veggen på høyre siden..

I tillegg er det lagt opp rør til høyttalere oppe ved taket på hver side, og samles nede i benkeskapet, subwoofer kommer under benkeskapet :!:

Lyden vil komme enten fra forsterkeren i hjemmekinoen, cd, mp3 og radio, eller fra en mindre radio på badet, det vil være valgfritt :)

DSC00179.JPG

Her er bilde av samme veggen etter at fuktsperren er satt opp (plast)

DSC00186.JPG

Har også fått hentet flis, fliselim, fugemasse, fliskutter, finsparkel gipsen i taket ++

Lenke til kommentar

Klokka er nå 01.36 og jeg holder fortsatt på med badet, det er altså membranen jeg holder på med, og den er ganske tidkrevende...

Er blitt ferdig med veggen (som er det værste) og ca 1/4 av gulvet, og skal gjøre dette også ferdig før jeg legger meg i dag....

Skal se om jeg kan få opp noe bilder i morra...

Lenke til kommentar
Har du membran på veggen med plast kunne du ha sløyfet plasten ;) og vegger mot oppvarmede rom skal ikke ha plast  ;)

5774488[/snapback]

Var klar over det med plasten og membranen, men var så enkelt å gjøre det slik, men ang. veggene mot oppvarmede rom så var jeg ikke klar over det, da det var de folka på byggevarehandelen som sa at jeg burde ha det... Hmmmmmms...

Nå er jo ikke de rommene på begge sider oppvarmede rom da, men den ut mot gangen er det, så kanskje jeg skal fjerne plasten der da før jeg plater igjen den veggen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...