Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 ang. bevegelsesbryteren: hvis f.eks en person står på badet med lyset på, så kommer det en annen inn. Lyset vil da slukke ? 5749433[/snapback] hehe, nei den fungere som en vanlig detektor, så lenge det er noen i bevegelse der så er lyset på, går det 30 sekunder uten bevegelse i rommet slår lyset seg av.. Det er også en egen liten bryter der (som du ser på bildet fra vaskerommet) som overstyrer sensoren slik at man ikke risikerer at det blir mørkt når man står i dusjen f.eks :!: Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Dette blir spennende å følge med på framover. Lykke til! Endret 13. mars 2006 av SumSar Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Dette blir spennende å følge med på framover.Lykke til! 5749582[/snapback] takk takk Glemte å føre på at jeg også skal pusse opp kjøkkenet. Så har oppført dette i den første posten Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ser du har flesket til med baderomsinnredningen :o 28000kroner! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Ser du har flesket til med baderomsinnredningen :o 28000kroner! 5750445[/snapback] Jepp, består av ett høyskap, to overskap, 1 benkeskap og to mindre skap som står på hver sin side av benkeskapet. så alt i alt 6 skap og en servant :!: så billig er det ikke.. Men nå skal jeg ut å handle litt, må jo få gjort litt i dag også, skal hente en sånn jiggesag slik at jeg får kappa ned en bit på veggen her som sitter fast, samt taket som også skal rives i dag.. Tenker jeg får satt opp spikerslag og kanskje plastet tak og vegger. Skal jo ha opp spottkasser også.. Bilder kommer senere i dag Kanskje jeg får tatt ett bilde av innredningen til badet også.. De som ønsker det kan jo gå inn på Foss Bad sine sider å se der, nå blir det jo ikke helt riktig siden vi har gjort litt endringer på fronter og anskaffet ett høyskap som egentlig ikke er med i den løsningen.. Løsningen heter Foss, Online, Sting Sånn prismessig kan jeg skrive litt om det her: Vask: Grå Granitt/Marmor ca 5000kr Overkap med vippeskuff: 2 x 1980,- Sideskap med 2 skuffer: 2 x 2491,- Servantskap : 1 x 2356,- Høyskap: 1 x 3351,- Lystopp: 1x 4000,- Speil: 1012,- Totalpris: ca 23 000kr pluss div. Dette er jo en av de billigere innredningene til Foss Fabrikker, men etter min mening også blandt de fineste, men vi har vel alle hver vår smak (Det var heldigvis ikke prisen som avgjorde hvilken innredning vi valgte) Endret 29. mars 2006 av Techpoint Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Granittvasker er vel ikke av det aller billigste til vanlig. Stilig er det uansett. Vi valgte å gå for en heldekkende servant i vanlig hvitt. Kostet oss 2500kr ekstra i mellomlegg fra en enkel servant nedfelt i platen. Granitt ble for dyrt Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Granittvasker er vel ikke av det aller billigste til vanlig. Stilig er det uansett. Vi valgte å gå for en heldekkende servant i vanlig hvitt. Kostet oss 2500kr ekstra i mellomlegg fra en enkel servant nedfelt i platen. Granitt ble for dyrt 5751046[/snapback] Blir fort dyrt ja men hvit vask slår sjeldent feil da, er ganske så tidløst og går til det meste.. Nå har jeg satt i gang med jigge sagen og fått bort den siste veggplaten som var litt i veien, og holder på å skrape bort spon-rester fra stenderene (platene var limt fast i stenderene ?!) Når jeg er ferdig med det, ville anslå om ca 20 minutter så begynner jeg å rive taket Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Da var taket borte for ca en halvtime siden Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Håper ikke det er hull ut mot åpen himmel på badet ditt nå ;P Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 gleder meg til flere bilder! spennende greier. kunne ønske jeg hadde kunnskapen til å gjøre slikt selv. våtrom er vel ikke det enkleste å få gjort... Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg elsker sånne oppussings-ting. Blir spennende og følge med. Husk og ta mange bilder Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Håper ikke det er hull ut mot åpen himmel på badet ditt nå ;P 5751987[/snapback] hehe, om je kunne sett til himmelen fra badet tror jeg at jeg hadde hatt ett ørelite problem, med tanke på at badet er i kjelleren Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Taket på badet: Fjernet litt: Fjernet alt: Og her fant jeg ut at det blir 4 spotter i taket, istedet for 5, pga vannrørene som går der.. Så blir en spot over doen, en i dusjen og to på rekke innenfor døra.. Er jo også 3 spotter over speilet. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg elsker sånne oppussings-ting. Blir spennende og følge med. Husk og ta mange bilder 5752339[/snapback] Det er moro det ja Og nå kan jeg endelig si at jeg er ferdig med å ødelegge nå skal jeg begynne å bygge opp igjen :!: Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg så ordet hjemmekino. *legge i mine innlegg* Alltid moro med worklogs på sånne ting. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg så ordet hjemmekino. *legge i mine innlegg* Alltid moro med worklogs på sånne ting. 5753768[/snapback] Nå skal jeg på biltema å få anskaffa meg en glavakniv sånn at jeg kan få spotkassene på plass, jeg kjøpte jo 5 spotkasser, og skal bruke 4 av de til spot, og den siste fant jeg utav at jeg kan bruke som høyttaler kasse på badet eller noe sånn, får jo se Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Skal du få tak i en vannbestandig høyttaler da? Musikk på badet er knall. Har selv radio i dusjen, og det er kjekt å ha noe å høre på når man suser rundt på badet. Om du bygger inn en høyttaler er jo det en fin detalj, og med nok detaljer kan nok prisen gå litt opp. Folk liker «tekniske» duppeditter. Endret 14. mars 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Skal du få tak i en vannbestandig høyttaler da? Musikk på badet er knall. Har selv radio i dusjen, og det er kjekt å ha noe å høre på når man suser rundt på badet. 5753900[/snapback] Blir nok en marinehøyttaler eller to tenker jeg, men er ikke helt sikker på hvor jeg skal montere de i såfall.. Strengt tatt så skal jeg også kunne bruke vanlige høyttalere, men får jo se.. Vil ha en diskret løsning i såfall. Skal inn med diverse rør og bokser i veggene for både det ene og det andre :!: Blir også spredenett uttak, til f.eks telefon. Men blir litt forsinket i prosjektet der nå pga jeg må vente på rørlegger, må få flytta opp vannuttakene til dusjbatteriet, skal ringe å sjekke litt i morra og se hva jeg kan få til der.. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Endelig noe nytt til en forandring Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hva er konsekvensene hvis man gjør alt arbeidet i et slikt prosjekt selv, uten håndverkerutdannelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå