Techpoint Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Da er vi igang igjen, dette er vel det siste rommet vi går så hardt til verks på TV-Stua: Rommet er 3x5 meter og har 2 dører og 1 vindu. Slik planen er nå så skal jeg ha tv-bord med 32" lcd på den veggen hvor det bare er dør. Foreløpig skal jeg ha ett lite Logitech 5.1 system Z-serie ett eller annet, solgte de store høyttalerene jeg hadde for prisen det kosta å kjøpe ett sånt sett, så får vi se åssen det går, hehe... Her har dere vel og merke muligheten til å komme med ideer og løsninger, siden jeg fortsatt er i startfasen. Rommet skal brukes som delvis tv-stue og delvis kontor. (Kommer ikke til å henge LCD på veggen da jeg i noen tilfeller skal ha 2 stk 32" LCD'er ved siden av hverandre på tv-bordet) Endret 30. desember 2007 av Techpoint Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Litt videre, noe tapet og gulvteppet er borte, i morra begynner jeg å rive gipsen av veggene Endret 1. januar 2008 av Techpoint Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 De to siste bildene så nokså like ut. Regner med at det skulle være dette bildet: Ser forøvrig veldig bra ut, likte godt kjøkkenet. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) De to siste bildene så nokså like ut. Takker Jeg så feilen etter at bildet ble lagt ut, men vistaen lot meg ikke få lov til å editere posten, så ga opp der og da, og glemte vel hele greia, hehe.. Fortsetter i morra kveld, ville ikke starte opp sirkelsagen i dag pga naboer osv, er jo lov å være litt snill Endret 1. januar 2008 av Techpoint Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 hvorfor bruke sirkelsag? motorsag bråker mer... hehe Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Kjempe flott prosjekt. Skal følge med! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 hvorfor bruke sirkelsag? motorsag bråker mer... hehe Noengang prøvd å kappe gipsplater med motorsag, hihi Jeg kunne brukt motorsag ja, men det støver noe hinsides og en viss fare for at jeg kapper mer i stenderene mer enn jeg må/bør, så derfor bruker jeg heller sirkelsaga. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 hvorfor bruke sirkelsag? motorsag bråker mer... hehe Noengang prøvd å kappe gipsplater med motorsag, hihi Jeg kunne brukt motorsag ja, men det støver noe hinsides og en viss fare for at jeg kapper mer i stenderene mer enn jeg må/bør, så derfor bruker jeg heller sirkelsaga. hehe, det var ment som en spøk... Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvor mye kostet det hele? Meget bra kjøkken du fikk, må nesten bytte ut mine skapdører nå som jeg så dine. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 ang alarm kan det være kjekt å ha to paneler hvis du har soverom i 2. etasje slik at du kan sikre hele 1. og kjellern når du sover. Opplevde hjemme at tyvene gikk etter noen smale vinduer på sidene av døren og der er det så klart ikke sensorer siden de ikke kan åpnes. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 ang alarm kan det være kjekt å ha to paneler hvis du har soverom i 2. etasje slik at du kan sikre hele 1. og kjellern når du sover. Opplevde hjemme at tyvene gikk etter noen smale vinduer på sidene av døren og der er det så klart ikke sensorer siden de ikke kan åpnes. Jeg skal ha såkallt skallsikring, noe som gjør at jeg sikrer hele huset selv om jeg er inne i det Skallsikring sier seg selv på en måte, man sikrer alle vinduer, dører osv som er på utvendige vegger, slik at man ikke kan ta seg inn uten at alarmen går, samtidig som vi kan bevege oss fritt innvendig uten å tenke på at en IR detektor skal sette igang en alarm. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Da er to av veggene revet, det tok ca 40 minutter Og litt søppel blir det jo også Satser på å få revet de to siste veggene i morra, og selvfølgelig få ut alle platene på hengeren, prøve å få tatt ut ting som jeg ikke trenger i rommet også, så ikke det er så mye som står i veien. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Har nå fått fjernet platene fra de to siste veggene, og her er fremgangsmetoden. Kappet veggen opp i ruter på ca 120x60cm Da kan jeg enkelt bra dra veggplatene av bit for bit. Men her kom jeg også over noe underveis: Og ved en nærmere titt så viser det seg at veggen her er full av twistpapir, mye som tyder på at vi har en tidligere beboer med twistmani som har smugspist, hehe.. Man kunne nemlig se hullene i veggplata hvor papiret var dyttet inn. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Haha. Spist twist og stappa søppla i veggen isteden for å kaste den i søppla? Virker for meg ikke helt logisk. Hvor mye har du brukt på oppussing hittill? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Haha. Spist twist og stappa søppla i veggen isteden for å kaste den i søppla? Virker for meg ikke helt logisk. Hvor mye har du brukt på oppussing hittill? Kan vel si sånn ca hvor mye som er beregnet, uten å si hvor mye som er brukt på hva, hehe... Oppussing av Bad, Vaskerom, Kjøkken, ett soverom oppe med nytt gulv, maling og noe elektrisk. Kjelleren med 45m2 nytt gulv, maling, nye gipsplater i hjemmekinoen, samt nytt elektrisk anlegg i hele huset med noe smartløsninger.. i underkant av 50 000kr Veilpris vil jeg tro tipper rundt 200-250 000kr Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Har vært litt dårlig til å oppdatere her, men sånn er det når man har dårlig tid. Foreløpig har jeg kommet så langt som man ser på bildene her, lister kommer kanskje opp denne helgen om jeg rekker å hente saga som jeg trenger. Det elektriske er heller ikke ferdig, men tar vel det en kveld til uka tenker jeg Lenke til kommentar
mesha Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hvor har du kjøpt det tv-bordet, Techpoint? Mesha Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Hvor har du kjøpt det tv-bordet, Techpoint? Mesha Det er fra Ikea Husker ikke hva det heter, men det finner du nok fort utav tenker jeg Lenke til kommentar
the_Enlightened Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvorfor legge denne tråden i off topic? <{POST_SNAPBACK}> Hvor skulle den ellers vært? Har nå også fått beveg.føler i gangen nede slik at lyset der faktisk slår seg av når det ikke er folk der, hehe. (Det har stått på ca 2 måneder i strekk nå) Og det er også en innebygget føler for lux. slik at den ikke tennes i dagslyset.. Kun når det begynner å bli mørkt og sånn.. Misforsto jeg eller fungerer ikke føleren i det hele tatt? Stått på 2mnd i strekk? Betyr det at lyset har stått på, men at den slår seg av selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå