Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Tenkte at jeg for moroskyld kunne lage en tråd om diverse prosjekter jeg holder på med her hjemme, så kan folk få vite hva sånn ca ting koster å gjøre, hvor lang tid det tar, og hvilke løsninger som kan brukes Har tatt fri fra jobben fra 10.Mars til 19.Mars for å få gjort unna litt småsaker, hvis ikke er dette jobb som fort kan ta tid.. Skal pusse opp følgende rom: Vaskerom (delvis ferdig, mangler bare ett skap, bilder kommer) Bad (Påbegynt Torsdag 9.Mars) Hjemmekinorom (Delvis påbegynt) Soverom (Ikke påbegynt) Kjøkken (Ikke påbegynt) men all innredning er under produksjon.. Nytt elektrisk anlegg i hele huset (ikke påbegynt) Data/spredenett i hele huset (delvis påbegynt) Planen var egentlig å bygge hus, men siden tomta jeg ville ha ble solgt før jeg rakk å si hei, så fant jeg ut at jeg like godt kunne kjøpe ett helt "greit" hus som jeg kunne pusse opp å selge med fortjeneste (forhåpentligvis) Huset er en enderekkebolig med egen innkjørsel, stor veranda og hage Bilder og mer info kommer da utover dagen/kvelden.. (før og etter bilder osv) Til informasjon så gjør jeg ALL jobben selv. (eksl flytting av noen vannrør, er ikke sikker på om jeg tar dette selv enda) Mye bilder og lite forklaring, så lurer dere på noe så bare spør, mulig at jeg oppdaterer med litt tekst etterhvert.. (Dere finner også flere bilder ved å bare gå inn på adressen) Bilder Vaskerom ca 10 timers arbeid totalt på vaskerommet. Før Etter Bevegelsesbryter, så slipper man stresse med lysbryteren når man kommer inn med balja full av klær Bilder Bad Støping av lag 2: Primer Ferdig støpt Endret 13. mars 2006 av Techpoint Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 En slags worklog med andre ord ? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hvilken utdannelse har du? Vil det bli godkjent hvis du gjør alt selv? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 En slags worklog med andre ord ? 5745510[/snapback] Jepp Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Hvilken utdannelse har du? Vil det bli godkjent hvis du gjør alt selv? 5745521[/snapback] Jobber som telemontør, er utdannet elektriker, er også våtromssertifisert, og har innenfor elektrobransjen spesiailsert meg på varmekabler, har lagt ca 700 varmekabler siden 1997 I dag skal jeg legge varmekabelen og støpe gulvet, dvs er ferdig med å legge kabelen om ca 10 minutter.. så begynner jeg å støpe (må bare få fjernet doen først, lot den stå så lenge jeg kunne med tanke på at det er husets eneste ) Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Virker som du har ordna deg greit med tanke på utdanning. sånne jobber er svindyrt å få gjort med profesjonelle fagfolk! Ser ut som et spennende prosjekt, gleder meg til bildene. Vil du være vennen min når jeg kjøper hus om noen år? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Virker som du har ordna deg greit med tanke på utdanning. sånne jobber er svindyrt å få gjort med profesjonelle fagfolk! Ser ut som et spennende prosjekt, gleder meg til bildene. Vil du være vennen min når jeg kjøper hus om noen år? 5745702[/snapback] Blir fort penger av det hvis man må betale ett firma for å gjøre samme jobben ja Har fått opp webcam, men har ikke noe program som legger ut bildene på nett (har ett som heter willing webcam som ikke funker) så om noen har ett bra prog jeg kan bruke så kan jeg få opp "live" bilder også, hehe.... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Stilig! Ønsker deg lykke til. Er spent på bildene! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Artig , Her må jeg følge med. Til informasjon så gjør jeg ALL jobben selv. (eksl flytting av noen vannrør, er ikke sikker på om jeg tar dette selv enda)Men du er vel ikke rørlegger også? hehe Lykke til Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Artig , Her må jeg følge med. Til informasjon så gjør jeg ALL jobben selv. (eksl flytting av noen vannrør, er ikke sikker på om jeg tar dette selv enda)Men du er vel ikke rørlegger også? hehe Lykke til 5748045[/snapback] Bare det som mangler klarer det meste om jeg bare vil, men så er det jo om jeg orker å stresse med akkurat den biten... Holder på å oppdatere med bilder nå, kommer i den første posten.. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Stilig! Ønsker deg lykke til. Er spent på bildene! 5747955[/snapback] Da var de på plass Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Artig , Her må jeg følge med. Til informasjon så gjør jeg ALL jobben selv. (eksl flytting av noen vannrør, er ikke sikker på om jeg tar dette selv enda)Men du er vel ikke rørlegger også? hehe Lykke til 5748045[/snapback] Bare det som mangler klarer det meste om jeg bare vil, men så er det jo om jeg orker å stresse med akkurat den biten... Holder på å oppdatere med bilder nå, kommer i den første posten.. 5748195[/snapback] Huset er ikke så nytt at du har rør i rør system så da hadde det ikke bli så pes likevel. Rør i rør er noe drit for amatører som skal mekke litt Lenke til kommentar
VbD Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 *lagt til i mine inlegg* må følge med her Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 *lagt til i mine inlegg* må følge med her 5748394[/snapback] Da har jeg primet badegulvet, måtte støpe enda litt mer da de 4 første 25kg sekkene med flyt ikke strakk til, og dette gulvet har en så glatt overflate at jeg primer for å få bedre heft til lag nr 2... Så om en times tid (om primeren har tørket noe) så setter jeg igang med støping av lag nr 2. (Kan også legges vått i vått, dvs at jeg støper nå, men vil vente littegrann) Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Hehe.. dette ser bra ut techpoint. Du skakke montere noen subber på badet i samme slengen? -- grimzy Endret 13. mars 2006 av phatsam Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Hehe.. dette ser bra ut techpoint. Du skakke montere noen subber på badet i samme slengen? -- grimzy 5748810[/snapback] halla grimzy hadde gjort seg det ja, :!: men får vel ta det igjen i hjemmekinoen tenker jeg... Da har jeg oppdatert første post med 3 nye bilder fra priming og støping av lag 2 på badet. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Stilig. Har du regnet på hvor mye det ca vil koste? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 ang. bevegelsesbryteren: hvis f.eks en person står på badet med lyset på, så kommer det en annen inn. Lyset vil da slukke ? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Tror den slår seg av når den ikke registrerer mer bevegelse der inne. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Stilig.Har du regnet på hvor mye det ca vil koste? 5749301[/snapback] Har ikke regnet så mye på det nei, da jeg har endel gode avtaler på div ting. så kan bli litt feil å si hva jeg betaler for ting også, hehe.... Men om vi går etter listepris på det jeg har kjøpt: Vaskerom: Innredning: 5000kr (Fra Foss Fabrikker) Intra VK50 stålvask: ca 3000kr Benkeplate: 600kr (Grundes byggshop) Maling: 298kr (Her ble det brukt oljemaling, i fargen "Tåke" Butinox) (Obs) Ny lysbryter: ca 2000kr (Relacom s) Taklampe: 350kr (Relacom as) PAX avtrekksvifte: 1500kr (Relacom as) Rørleggerarbeid (i forb. med flytting av kran til vaskemaskin): 1000kr (Jacobsen VVS) Bad: Innredning: 28 000,- (Foss Online, egenkomponert løsning) Belysning: 1000kr (Relacom as) Termostat for varmekabel: 2500kr (avansert selvlærende styring av varmen) (hadde jeg fra før) Div andre brytere: 2000kr (Relacom as) Støp(Hey'DI Best Flyt) : 1750,- (Obs) Div Primer, membran, gulvlim (alt fra Hey'DI): ca 1000kr (Obs) Varmekabel: 2500kr (Devi DTIE-10, 500 watt) (Relacom as) Gulvflis: 1000kr (Megaflis) Veggflis for dusj: 1500kr (Megaflis) Glassbyggervegg inkl monteringslim osv: 2000kr (Megaflis) Dusjdør, foldedør: 3600kr (Megaflis) Maling: 1000kr (Løvold interiør) Har skrevet i parantes hvor tingene er anskaffet, etter det jeg vet da, ellers har jeg skrevet produsent/importør.. Har ikke regnet så mye på de resterende rommene enda.. Men det kommer Endret 13. mars 2006 av Techpoint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå