Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 460, litt diverse spm.

Anbefalte innlegg

Hei.

1. Skal det være lys bak varmeanlegget, så du ser hva du stiller på, og hvor mye du stiller? For det lyser hvertfall ikke hos meg, litt irriterene på nattestid.

2. Ser at det står sikring på ABS sikringsplassen. Bilen har da ikke ABS, vertfall ikke når jeg bremser. Men sikringen er ikke gått. Noe grunn til at det er sikring der?

3. Presterte å ta ut en sikring så radiospilleren gikk i "safemodus", og jeg må nå ha kode for å få den til å funke. Må jeg til volvoforhandler for å få tak i den koden?

Mvh Jan Erik Breivik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja, der skal det være lys. Er ingen brytere i 460 en som ikke har lys såvidt jeg vet, med untak av vindusheiser-bryteren på passasjersiden. Sitter to pærer bak reguleringen til varmeanlegget som lyser opp de tre bryterene. Hvor gammel er bilen din? Er det skruknotter eller skyveknotter til varmen? Har byttet lyset der bak i min som har vriknotter.

2. Står sikring der i min også, men har ikke ABS. Hvorfor vet jeg ikke.

3. Koden til radioen skal stå på et kort eller noe som følger med radioen, men dette har du kanskje ikke. På min hadde forrige eier skrevet koden på bruksanvisningen til radioen. Står den ikke noen plass må du nesten høre med Volvo.

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar :)

Bilen er en 94 modell, og jeg har skruknotter. Prøvde å "dra" ut temperaturreguleringen, men den satt veldig godt fast. Tror det begynte å sprekke litt i den når jeg prøvde å tvinge den ut ved hjelp av et flatskrujern. Er det noen skruer som må løsnes?

Endret av je_breivik87
Lenke til kommentar

Er ikke noen skruer nei. Må først bare dra av de tre knottene du vrir på så skal du dra av hele panelet. Sitter veldig godt det panelet ja. Tror det er 2 sånn klips lignende greier oppe og nede på det. Sprak litt mitt også når jeg skulle dra det av, men er heldigvis ikke så godt synlig. Vet ikke hvordan man får det av greist mulig uten at det sprekker. Strevde i hvertfall rimelig lenge med å få av mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...