j-- Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei! Jeg sliter virkelig med å få gradients til å følge en buet strek. Er veldig fersk med Illustrator. Om en gradient skal følge streken der(mao. om gradienten går fra mørk til lys, så skal f.eks det mørke følge langs hele streken..), hvordan skal jeg da gå frem? Vær så snill å forklar det med t-skje, da jeg ikke skjønner stort av programmet. På forhånd, takk =) Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 har egentli aldri fått det til heller...noen som vet og gidder å fortelle? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Du kan jo lage en rett gradient også warp'e den til å passe. Resultatet kan bli ganske ræva men. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Håper dette kan hjelpe deg: (om det var det du mente ) Endret 14. mars 2006 av kattekwinnen Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 trur ikke det er det han mener..jaffal ikke det jeg gjør, det skal liksom "følge streken" mørkest i bunnen også lysest på toppen.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Er da bare å bruke gradient tool det da, og lage det i den retningen du vil ha gradienten... Farger velger du fra swatch... Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 trur ikke det er det han mener..jaffal ikke det jeg gjør, det skal liksom "følge streken" mørkest i bunnen også lysest på toppen.. 5753818[/snapback] Det kan han endre retningen på, med grader. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Tror ikke jeg forklarte så godt at alle forsto hva jeg mente.. Altså, gradienten skal følge oppover streken, og ikke bare farge området innenfor strekens grenser.. Tror kanskje dette bildet forklarer litt bedre, enda det er utrolig dårlig Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Bruke radial gradient? Er ikke lett så lett å få til i det hele tatt, tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå