Mauro Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hallo, Lurer på om det er noen nettside hvor man kan se hva det koster å hoppe i fallskjerm, å om når det kan hoppes, her på Sørlandet! Tror det er mulig i Kristiansand ved Kjevik, men er ikke sikker. Vil hoppe til sommeren, men finner ikke noe når jeg googler Lenke til kommentar
Drawzon Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg har akkurat samme planene! har også lyst å hoppe i kristiansand Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Kjevik Fallskjermklubb Andre klubber finner dere her. Gled dere!! -Kisp Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ja, gled deg! hehe.. NAK, Norsk Aero Klubb (www.nak.no) er øverste organ for luftsport i landet. Der kan du faktisk bli kontaktet av din nærmeste klubb bare ved å legge igjen opplysninger om deg selv! Når det er sagt, fins det to måter å komme seg til selvstendig hopper på: Linekurs eller AFF-kurs. På linekurs får du en jevn progresjon fra å bare hoppe ut av flyet, til å vise at du kan trekke skjerm, til å hoppe uten line med økende tid fra 5 til 30 sekunder i fritt fall. AFF-kurs er derimot en stil hvor du starter på full høyde med to instruktører fast i deg. Målet for første hoppet er å være bevisst på høyden og å trekke skjerm, så blir det større og større mål etterhvert. Små klubber med små fly vil sannsynligvis ha linekurs, da man kan få mange elever gjennom kurset fortest mulig med få instruktører, mens store klubber med store fly og mange instruktører vil ha AFF. Det blir veldig kjedelig å sitte lenge i et lite fly, og store fly går dessuten i forteste laget for et linehopp. Skal du være med i en lokal klubb, er det smartest å bare ta det som er der, men vil du bli fort ferdig er AFF veien å gå. Da er du på kurs en sammenhengende uke, og er godt på vei til sert. linekurs tar betydelig lenger tid. Prisen for kursene er omtrent lik - det kommer an på hvor mange hopp en må ta om igjen. Prisen per hopp er mye lavere for linekurs enn AFF, men det er flere hopp i progresjonen. Det er billigere å feile med andre ord.. Jeg kom til A-sert på 10000 kroner og 13 måneder - men det var mange måneder pause der ja.. Juleferie, dårlig påske, sommerjobb... Kommer an på hvor mye annet du har å gjøre. Anbefaler deg sterkt å ta skrittet ut, bli med og fly - men vent til våren... Hilsen Rolv Marius NTNU FSK fallskjermhopp.no www.nak.no www.fallskjerm.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ååå.... Fikk lyst å ta et kurs nå, hvertfall etter jeg har sett Soulflyers 1 og 2. (Ikke at jeg kommer til å hoppe slik da...) Jeg og en kamerat hadde egentlig planlagt å ta et kurs når vi ble 16, men ble aldri noe av det. Men får vel undersøke litt, er bare så fryktelig kjipt at det ikke er en flyplass på mils omkrets i Trondheim Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ååå.... Fikk lyst å ta et kurs nå, hvertfall etter jeg har sett Soulflyers 1 og 2. (Ikke at jeg kommer til å hoppe slik da...) Jeg og en kamerat hadde egentlig planlagt å ta et kurs når vi ble 16, men ble aldri noe av det. Men får vel undersøke litt, er bare så fryktelig kjipt at det ikke er en flyplass på mils omkrets i Trondheim 7250216[/snapback] Men det ække no probblemm serru.. bare bli med i NTNU fallskjermklubb, vi drar til Oppdal hver helg om høst/vinter/vår, og har flyet på værnes om sommer'n. Det er ikke flere kurs i år, de begynner til våren.. Tar 1.5 til 2 timer å kjøre til oppdal, og der er vi fra 10-18 på lørdag, hjemreise for de som vil det, og overnatting for de andre.. også er det hopping søndag 12 til borgerlig skumring så lenge det er vær og vilje. Boogie to ganger i året, med storfly :-) Høstboogie og påskeboogie, og da hopper vi en hel uke! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Har kjørt en del til Oppdal før, er ikke så langt nei, men er litt langt likevel i forhold til der jeg bodde før i Bergen f.eks Men høres jo ganske bra ut med helgeturer og slikt Får tenke litt på det til våren da (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå