pertm Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det eldste som fortsatt er en fungerende PC for å si det slik er vel XP2400 Den eldste PCen jeg har er en PII bærbar PC der HDen er tatt ut. Jeg har HDen så hvis jeg vil kan jeg få den til å fungere igjen. Jeg har også hatt en 486 som jeg ikke har lenger. Den eldste datamaskinen jeg har er C64 som fortsatt fungerer med diskettestasjon og kassettspiller, men er utrolig treg i forhold til det meste i dag. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) har en en 286 IBM PS/2 model 50Z oppgradet til 386sx med ett "Make It 386 kit". jeg brukte hele studielånet, stipend pluss jobb på å kjøpe denne boksen i 1988. den har svimlende 2mb minne og 20 Mbyte Seagate ST-225 MFM harddisk (satt inn i 1991), (3600rpm, 5mbit/sek overføringshastighet), Cirrus Logic vga (satt inn i '92) og ett nettverkskort. den står med Dos 6.2, WP 5.1 og MathPlan. starter den fra tid til annen for å mimre. herlig med en tekstbehandler som starter på 1,5sek.. om bare dagens maskiner hadde vært like stabile og solide.. edit=la til tekniske data om HDD Endret 16. mars 2006 av dominus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå