Gjest mafister Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Hei, jeg kan ikke skjønne annet enn at denne testen på digitalkamera.no forutsetter at du ønsker å forstørre bildene. Det er forsåvidt en grei forutsetning, men da burde det vært en målsetning for størrelsen på resultatbilde - f.eks. at kvaliteten måles ved en oppløsning som er naturlig å bruke ved utskrift i A4-format. Ikke få meg til angre på kjøp av 2 megapixel-kamera før jeg har fått det. :wink: Mvh MT Lenke til kommentar
Roces Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Det ble nevnt at oppløsningen var et av de viktigste kriteriene for kameravalg Sitat: ----------------------------------------------- "Oppløsning bør derfor være et av de viktigste kriteriene i ditt kameravalg, men for svært mange vil andre faktorer som brukervennlighet og størrelse være vel så viktig" ----------------------------------------------- Jeg vil si at oppløsiningen er ikke akkurat alfa-omega. Optik og lysmåling er vel så viktig. Det vil si, hvis en har 5MP, så hjelper ikke dette, hvis det i kameraet står en dårlig linse som uansett oppløsning gir et uskarpt bilde. Det hjelper heller ikke med 4MP hvis lysmålingen aldri treffer. Ellers, takker for en positiv site. Mvh -V- Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Testen viser forskjellen i POTENSIALET til de forskjellige oppløsningene. Hvis man bare skriver ut bildene i 10x15 cm, vil man ikke kunne se så stor forskjell som i denne testen her - kanskje ikke forskjell i det hele tatt. Selv i 20x30 cm. vil man ikke se så stor forskjell som i denne testen. Alle bildene tatt i de forskjellige oppløsningene er knallskarpe. Det er kun ved denne forstørrelsen at de svakere oppløsningene ser uskarpe ut. hilsen Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå