Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min Civic :) ( Showcase/Worklog)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gikk ikke særlig fort eh? :p

7391000[/snapback]

 

Mulig dette var en kommentar på skivene i seg selv. At de bare gikk til 220 km/t. Og at den hastigheten er "ikke særlig fort".

 

Nå er det ikke så veldig mange 1.6 liter I4 motorer uten pustehjelp som går over 220 km/t, og det er i alle fall ikke mange plasser her i landet man har muligheten til å kjøre så fort uansett.

 

Ikke at det har noe med saken å gjøre uansett i grunn, men følte bare for å nevne det. Hadde forresten vært artig om noen hadde hatt en oversikt over fabrikkens oppgitte topphastighet på biler. Desto flere biler i oversikten jo bedre. Så hadde vi fått sett hvor fort 220 km/t faktisk er.

 

PS: Ikke nødvendigvis at denne bilen klarer 220 km/t heller, selv om instrumentene går til 220. Bilen min går i følge instrumentene bare til 180 km/t, men selve bilen går ca. 100 km/t fortere ;)

7407979[/snapback]

 

 

nei det jeg mente var at idet han tok bilde gikk det vel ikke så veldig fort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Stilig bil, ingen tvil om det! Du er glad i å ta bilder? Veldig fine bilder  :D Styr unna Fast & the Furious ja, helt enig. Vurderer civic som den neste bilen min til sommeren selv jeg, fint å se hva det kan bli ut av den.  :D

7696543[/snapback]

 

jeg digger bilder ja! :) men, jeg tar ikke selv, har kompiser med bra kamera og peiling, så de tar :)

 

Ja, gå for civic! :)

Lenke til kommentar

Fått satt i instrumentene i a stolpen nå, tok det i går, men, instrumentene går ikke helt inn i holderen når jeg har skrudd det på plass på stolpen, olje trykket står på 7 bar og temp på null :p Men de er ikke koblet til ennå, kun kobla på volt.

Ledninger til trykk og temp ligger i dashen klare :)

 

Syns det ble tøft egentlig, minus at de stikker litt for langt ut av holderen..

gauges2.jpg

gauges.jpg

 

 

Etter som den andre ballasten på xenonkittet ble drept av ene hjulet mitt ( :p ) så koblet jeg bort alt xenon i går å satt i vanlig halogen igjen, til jeg får kjøpt på igjen en ballast.

Justerte lysa litt for mye også, så nå ser jeg vel inn i soverommet til folk i 2 egt når jeg kjører :p gadd bare ikke å begynne å justere ned igjen etter alt var skrudd sammen, så ut som at det var justert rett, helt til vi starta å kjøre :p

Lenke til kommentar

Det er sjelden du hører dette fra en gammel ringrev som meg.... men denne Civicen din synes jeg nesten er helt perfekt stylet. Det eneste jeg synes ble litt for mye var fire enderør til eksosen bak. En diskre dobbel potte i crome hadde sett mye bedre ut.

 

Men når det gjelder utvendig så synes jeg denne bilen er knallpen. Altså ikke rå eller muskuløs, men knallpen og litt stilig.

 

Med en 1,6 100HK. (var det ikke det det var?) og fire enderør var litt overdrevet synes jeg. Det synes jeg var det eneste som ikke sto i stil. Du vil til og med kanskje oppleve effekttap pga. lav motstand med denne løsningen...

 

Ellers så ser dette knall ut.

 

Jeg er en person som er litt opptatt av motor jeg da... Da snakker jeg ikke om Audi S6 Golf R32 og slike ting... men en vanlig sterk motor man kan forata forbikjøringer med uten å få skjelven i knærne. 100 HK. i denne bilen vil jeg nok tro er ganske så passe. Kommer sef. litt ann på utveksling å slike ting også.

 

Selv så har jeg hatt en 2002 mod. Golf 1,6 105HK. Denne motoren ble rett og slett for liten for en såpass tung personbil. Man måtte ha turtall på godt over 3500 rpm. for å "nyte" av de få kreftene som var. Forbikjøringer var sjelden morsomt med denne bilen.

 

Nå har jeg altså kjøpt meg en VW Touran 2.0TDI 170HK. DSG. Dette er virkelig en motor med krefter der hvor man trenger dem. Nemmelig fra 1400 - 4300 rpm. (350NM.) Det skal sies at en Touran veier litt i underkant av 1600 kg. også. Men du store for ett drag!

Lenke til kommentar
Det er sjelden du hører dette fra en gammel ringrev som meg.... men denne Civicen din synes jeg nesten er helt perfekt stylet. Det eneste jeg synes ble litt for mye var fire enderør til eksosen bak. En diskre dobbel potte i crome hadde sett mye bedre ut.

 

Men når det gjelder utvendig så synes jeg denne bilen er knallpen. Altså ikke rå eller muskuløs, men knallpen og litt stilig.

 

Med en 1,6 100HK. (var det ikke det det var?) og fire enderør var litt overdrevet synes jeg. Det synes jeg var det eneste som ikke sto i stil. Du vil til og med kanskje oppleve effekttap pga. lav motstand med denne løsningen...

 

Ellers så ser dette knall ut.

 

Jeg er en person som er litt opptatt av motor jeg da... Da snakker jeg ikke om Audi S6 Golf R32 og slike ting... men en vanlig sterk motor man kan forata forbikjøringer med uten å få skjelven i knærne. 100 HK. i denne bilen vil jeg nok tro er ganske så passe. Kommer sef. litt ann på utveksling å slike ting også.

 

Selv så har jeg hatt en 2002 mod. Golf 1,6 105HK. Denne motoren ble rett og slett for liten for en såpass tung personbil. Man måtte ha turtall på godt over 3500 rpm. for å "nyte" av de få kreftene som var. Forbikjøringer var sjelden morsomt med denne bilen.

 

Nå har jeg altså kjøpt meg en VW Touran 2.0TDI 170HK. DSG. Dette er virkelig en motor med krefter der hvor man trenger dem. Nemmelig fra 1400 - 4300 rpm. (350NM.) Det skal sies at en Touran veier litt i underkant av 1600 kg. også. Men du store for ett drag!

7761685[/snapback]

 

 

Takk for det, Hyggelig å høre! :)

 

Når det gjelder pottene, så digger jeg dem, uvanlig, og står i stil med bilen i mine øyne, var noe som gjorde at jeg falt for bilen når jeg kjøpte den.

 

Effekttap er det nok ikke, når det kun er bakre potte med 4 utløp, ellers er det som orginalt fra potta og inn.

 

1.6l på 100 hk? hehe, orginalt sitterdet en 1.5 D serie motor på 101 hk i denne, men jeg byttet til 1.6 B16a2 DOCH VTEC motor nå i høst, med ca 170 hk. DET er motor som reiser kjerringa fra alt annet! Billig, går GODT til å være 1.6 og sinnsyk lyd og sperrer på ca 8200 rpm!

 

Det er litt mer gøy enn diesel? :p

 

Diesel er gøy, går godt det og, men bare i bånn, men i bånn er det helt villt!

Diesel hadde passa meg bra, da jeg egenlig kun liker aks, men, greit å tenke på at man har litt ekstra også !

 

 

Ta en titt herher, for å høre lyden!

Endret av olehenri
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...