trabraha Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Kjøpte en WD 80gig special ed (7200), som de første to månedene arbeidet helt stille og fint, men som nå har begynt å lage en vanvittig irriterende høyfrekvent lyd. Er dette normalt for denne typen disker? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Begynner å bli litt lei slike poster, søk på forumet, og du vil finne svar! _________________ Mvh Robert [email protected] sjekk: http://home.no/bat.tilsalgs edit: Skriveleif [ Denne Melding var redigert av: Robkvi på 2002-09-23 12:41 ] Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Dette kan være skummelt. Ta backup umiddelbart og send disken tilbake :smile: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Ja for du tok vel vare på kviteringen ? Lenke til kommentar
trabraha Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 Joda, men jeg bare lurte på om WD generellt har et lydproblem siden dette er min første disk fra denne produsenten. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: trabraha skrev (2002-09-23 12:55):Joda, men jeg bare lurte på om WD generellt har et lydproblem siden dette er min første disk fra denne produsenten. Eg har wd disk og hører den nesten ikke, Du har nok fått en med feil på. Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 har en wd jeg også.Ingen problemer av noe slag. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=53883&forum=62 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: trabraha skrev (2002-09-23 12:28):Kjøpte en WD 80gig special ed (7200), som de første to månedene arbeidet helt stille og fint, men som nå har begynt å lage en vanvittig irriterende høyfrekvent lyd. Er dette normalt for denne typen disker? Det er en vanlig feil. Gjør som en her foreslo, ta backup og send den tilbake. Den kommer til å kubbe før vi begynner å¨november! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det er ikke sikkert det er faretruende. Det kommer sansynligvis bare av at kulelagret er slitt. Da kommer det en sånn høyfrekvent suselyd. Det skjer med alle disker med kulelagre etter en tids bruk. Hvis det er feilen så kan disken fungere prikkfritt i lange tider ennå. Men lyden er jo irriterende, og grunnlag fo å reaklamere. Så ta backup og bytt den når det blir så hørbart at butikken umiddelbart skjønner at det ikke skal være sånn. Få heller tak i en disk med flytende olje-lager. (FDB-lager) Der er ingen kontakt mellom metall og metall og dermed mye mindre støy og slitasje Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Simen1 skrev (2002-09-25 15:17):Få heller tak i en disk med flytende olje-lager. (FDB-lager) Der er ingen kontakt mellom metall og metall og dermed mye mindre støy og slitasje Har du noen exempler på slike disker? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Har du noen exempler på slike disker? Den mest kjente er jo Seagate Barracuda IV, men det finnes faktisk flere på markedet: Maxtor D740X FDB (Merk: det selges også en D740X UTEN FDB også) I løpet av høsten kommer også Seagate Barracuda V og WD med "180LB" og "200LB" som har FDB-lagre. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Denne lyden er på alle de nye WD diskene, ikke noe å bekymre seg over, dog ikke noe å helbrede disken med heller :smile:. Du må nok venne deg til det, ellers kan du henge opp diskene i slike gummi strikk greier fra http://www.microplex.no , hos meg hjalp det noe alvorlig. Tror det kommer av at WD bruker motorer som bråker litt, kule lagrene vet jeg ikke noe om... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hvorfor kjøpe strikk hos microplex til xx kr + porto + oppkrav når du får en haug med strikk i en lokal butikk til en promille av prisen? Kan dere ikke mekke? Er dere ikke praktisk anlagt? En annen ting er jo at IBM og WD-disker er kjent for å bråke ganske mye i utgangspunktet. Det er jo ikke særlig bra når man vet at slitte lagre bare øker støyen. Sjekk på http://www.storagereview.com sin database og sorter på støynivå. Da finner du fort at Barracuda'en er den eneste av de diskene de har testet som leverer båre ok ytelse og er passe stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå