Gå til innhold

Dumt spørsmål om kjerneklokkehastighet på 7800GT.

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gainward 7800GT kort. I produktspesifikasjonen står det at dette kortet har 400 mhz som kjerneklokkehastighet, men Rivatuner sier at kortet opererer på 275 mhz på "core clock" (som jeg antar er det samme). Jeg får allikevel en score i 3dmark05 som ligger omtrent der jeg skal være (6931). Jeg bruker Forceware 84.20 og ser at dette ikke er støttet av nyeste versjon Rivatuner. Har det en sammenheng eller har jeg et kort som kjører på lavere kjerneklokkehastighet enn det skal? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

last ned coolbits, det er en register fix som gjør at du kan klokke i driverene. Der vill du oppdage at kortet har to hastikgheter, en 2D og en 3D hastighet. 2D hatigheten er vanelgivis en del lavere en 3D, har ikke maskina med 7800GT på nå men mener og huske at 275 MHz er hastigheten i 2D.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et 7800GT fra eVGA og lurte på det samme så jeg sendte mail direkte til dem. Fikk i svar at kortet automatisk regulerte dette slik at det "bremset" ned til 275MHz så lenge det ikke var nødvendig med 3D-ytelse. Så snart du fyrer i gang noe som krever 3D-ytelse går den til 400 igjen (eller 470 som var mitt tilfelle). Jeg sjekket dette i Everest og satt en stund og glodde på core-speeden og fikk med meg at den skiftet til 275 :cool:

Med andre ord! Kortet ditt er helt normalt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...