Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende trafikk til forskjellige routere?

Anbefalte innlegg

[se skisse]

Har internett tilgang i leiligheten via 3Com OfficeConnect router. Jeg har gått til anskaffelse av en Apple Airport for å kunne overføre musikk trådløst til stereoanlegget i stua. Ettersom jeg ikke kan "bridge" de to routerne (så vidt jeg har hørt og lest) så tenkte jeg å knytte det ene nettverkskortet (trådløst PCMCIA nettverkskort) til internett routeren og det andre (internt trådløst nettverkskort) til airport'en for å kunne surfe og spille musikk samtidig.

Finnes det noen løsning som gjør at all trafikk via iTunes går via det ene kortet og resten går via det andre kortet?

Eventuelt andre løsninger som gjør at jeg kan ha internettilgang og streame musikk samtidig er kjærkomment!

post-11871-1142204233_thumb.jpg

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel gå og koble Appel dingsen opp mot 3comen?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=110214

Vi gjorde en hard reset av AirPort Express, slo på broadcast av SSID på vår Asus-ruter, og kjørte veiviseren på nytt fra iBook'en.

Da ble nettverket vårt oppdaget, og det var strake veien videre å sette opp konfigurasjonen. Etterpå slo vi av broadcast SSID på ruteren igjen.

Nå kjører vi AirPort som trådløs printserver og lydport for iTunes så det griner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...