Plecto Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Skal kjøpe projektor og sorround anlegg og vurderer å invistere i en ny (stilig) dvd spiller til rundt 1000 kroner. Men spørsmålet er hvilken? Noen som har noen råd? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Marantz DV4500 Om det er noen igjen så er det et knallgodt kjøp. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Skal kjøpe projektor og sorround anlegg og vurderer å invistere i en ny (stilig) dvd spiller til rundt 1000 kroner. Men spørsmålet er hvilken? Noen som har noen råd? 5744254[/snapback] NB: Har du prosjektor med DVI/HDMI inngang, er det nedtur å bare kunne bruke komponent! Man vil jo ha full utnyttelse av prosjektoren! Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Aner ikke om det er DVI/HDMI inngang. Men hva mente du egentlig? Komponent? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Aner ikke om det er DVI/HDMI inngang. Men hva mente du egentlig? Komponent? 5744510[/snapback] På nyere prosjektorer så er det en god del utganger. Det er kritisk for bildekvaliteten å "velge" de riktige til bilde overføringen. Compositt= Det absolutt værste. Må IKKE brukes, bare hvis dette er eneste alternativ! S-Video= hakket bedre enn composite, men sliter mye med skarphet og balsse farger. Komponent= en god og grei bildeøverføringer. Sterke farger og et gasnke skarpt bilde. fra s-video til komponent er er stoor forksjell. DVI/HDMI= en god del skarpere enn komponent, og litt bedre av alt egentlig. Dette er kabler som brukes mellom V`DVD psilleren og prosjektor. Mange dvd spillere har bare komponent (som f.eks min), og det er litt surt synes jeg, når jeg har DVI, og kunne fått bedre bilde. Derfor burde du sjekke om prosjektoren din har støtte for DVI eller HDMI. Dette er nesten på alle helt greie prosjektorer i dag! Hvis det er tilfelle at den har det, kjøp en litt bedre dvd spiller. Og spar inn på et eller annet. Du får ikke god bildekvalitet hvis du punger ut med flerfoldige tusen på en råå prosjektor, og så kjøper en billig DVD spiller. Ingenting er bedre en svakeste ledd vet du;) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Det er utrolig få DVD-spillere som har HDMI-utgang. De aller fleste har komponent. Den eneste spilleren jeg fant etter en rask sjekk på noen norske nettbutikker var: Pioneer DV-989AVI-S til den nette sum av 11 995,00. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Ja... den var vel litt dyrer enn det jeg sikter etter Men er det noen som kan anbefale flere spillere? evt. linke til tester? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg ville gått for Marantz-spilleren jeg linket til ovenfor. Evt. Harman Kardon DVD 22 som nå er på tilbud til 1750,-. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Er billige spillere med HDMI også, tok 1 minutt å finne f.eks Toshiba SD-350E. Det er mange flere med HDMI i Prisguiden. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Vel, problemet er at kvaliteten på HDMI er dårligere enn Komponent. HDMI er en helt ny teknologi som sikkert kommer til å bli bra i fremtiden, men akkurat nå er det den gamle og velutviklede traveren som presterer best. Jeg ville ha gått for H/K-spilleren som ser rett og slett nydelig ut. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Flyttes fra film/tv til video. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Er enig med Pedersen her, har en H/K Dvd25 selv, og kan stå inne for kvaliteten. Lenke til kommentar
_richter_ Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Ja... den var vel litt dyrer enn det jeg sikter etter Men er det noen som kan anbefale flere spillere? evt. linke til tester? 5745357[/snapback] I denne prisklassen er det bare en sikker vinner skal man tro reviews nemlig; http://www.oppodigital.com/ Eneste jeg vet som fører denne spilleren i Norge er Datakjeden (Kr 1498,-), du kan selfølgelig også bestillte direkte fra oppodigital siden. Les forøvrig tester av den også. Jeg har den selv og bruker den på min Hitachi pj200 prosjektor. Kan anbefale den på det sterkeste. http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=8&sm=ho_de Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Den Toshiba spilleren som er nevnt over er veldig god. Den har HDMI og skalerer bildet til 720p og 1080i hvis du stiller den inn til det. På elkjøp får du kjøpt den for 995 KR, noe som er veldig billig... Søker du litt på google finner du også ut at den har vunnet en rekke tester... http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/di...p?reviewid=6323 http://reviews.cnet.co.uk/dvdpvr/0,39030416,39194050,00.htm Les også litt i denne tråden (Side 46,47,48): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=488701&st=920 Anbefaler denne sterkt da jeg også har prøvd den ut selv og syns bildet blir veldig skarpt og klart gjennom HDMI. Prøvde ikke component, men er sikker på at det også er bra bildekvalitet da... Edit: Så nå at du ville ha en stilig dvd, og det er den helt klart. Den er liten og stjeler ikke plass, samt at selve designet er rent med et stilig neon lys ved selve dvd rommet. Endret 18. april 2006 av ReSSaA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå