MrLee Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ja jeg sitter her og lurer på hvilken router fra ngt jeg skal beholde...min gode gamle Cisco 677i eller den nye Zyxel 660 ADSL2 routeren jeg har fått tilsendt. Men det virker nesten som jeg har dårligere ping med den nye ZyXel routeren, selv om cisco routeren også fremviser noen urovekkende tendenser. F.eks. ved ping mot www.vg.no får jeg ping "spikes" på ca 100ms hver 4-5 ping retur. ellers ligger ping på 25ms...noe jeg også synes er vel høyt (men jeg får ok ping mot f.eks. battlefield.no sine servere når jeg spiller (30-40). WoW får jeg også grei ping med ~50ms... Dog. mange kvelder har jeg opplevd megalagg med 2-3000ms ping - uten at andre jeg kjenner som bor i nærområdet får dem (samme hastiget, samme Cisco router, samme WoW server) - men om dette er ett problem med linjene ut i den store vide verden og ikke lokalt er jeg usikker på. Så jeg lurer, er det vanlig oppførsel mot VG.no serveren at ping hopper opp litt innimellom, eller er det ett annet problem jeg har med linja mi? kan noen andre med NGT prøve å pinge vg.no noen titalls ganger og se om dere også får slike 100-200ms pingspikes? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Med Bluecom har jeg stabil ping på 17-18ms, max ping = 23ms i løpet av ca 2 minutter. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Sitter på en Telenor Linje og ligger stort sett på 10ms mot www.vg.no (viser vel forskjellen på nextgentel og Telenor) Men får også en gang i mellom disse hoppa til rundt 100ms.... så er nok www.vg.no som er skyldig Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) hmm...ok så pingspikes fra vg er greit...men store pingspikes og generellt dårlig ping ellers? får prøve litt med zyxel routeren imorgen kanskje....hvis den forbanna NATinga hadde fungert på den...:GRR: edit: hmm, nå ligger pingen på 100ms med ~20 som unntaket...wtf??!! jeg får lignende resultater når jeg pinger www.hw.no også...tydelig at det er linja som sliter her... Endret 12. mars 2006 av MrLee Lenke til kommentar
kosh Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Snitt på 26ms her, stabil ping. Så raskt jeg begynner å laste ned ved bruk av bittorrent øker pingtida lett til 300-600, alt etter hvor mye som blir lastet opp. Kortest pingtid får jeg mot www.uninett.no, ca 17-18ms. Endret 12. mars 2006 av kosh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå