abcd423417984 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) https://launchpad.net/distros/ubuntu/+bug/34606 http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=143334 Jeg sjekket nettopp på eget system og det stemte. Der sto passordet i klartekst. Feilen gjelder visstnok også Kubuntu og enkelte andre debian-baserte distroer. Enjoy. EDIT: før noen bedrevitere påpeker det: Det er ikke det faktiske rootpassordet som er synlig da root-accounten er disabled by default, men passordet til sudo-accounten man oppretter ved installasjon. Det betyr i praksis at man har root-tilgang med passordet. Endret 12. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Huff, ja, det stemte godt. Blir vel forhåpentligvis fikse fort som f. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jepp, allerede posta i den frie kafeen. Fiks er forresten allerede ute i security-repositoriene. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Jepp, allerede posta i den frie kafeen. Fiks er forresten allerede ute i security-repositoriene. 5744628[/snapback] Sorry jeg kunne ikke se det da jeg posta dette før innlegget i den frie kafeen Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Mitt passord er ikke synlig i den filen... Kan hende har jeg kjørt upgrade og det har fikset seg selv... Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) I mitt tilfelle er det bare jeg som har tilgang til pc'en min Alle andre som låner pc'en min hadde nok aldri funnet den filen uansett EDIT: hvorfor har vanlige brukere tilgang til logg filer? Får kanskje bedre svar her, bare lurer på om jeg har misforstått helt :/ Endret 13. mars 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 hurra for sikkerheten! der fant jeg passordet mitt jeg også :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå