Gå til innhold

PDA og ekstern skjerm

dreuf

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å bygge litt stereo i bilen, der jeg bl.a. skal integrere en lcd skjerm i dashen..

Det jeg lurer på da, er om noen av PDA'ene støtter ekstern skjerm? (og i såfall hvilke type tilkobling er det på de).

Navigasjon til bil er som oftest dyrt, men kunne man få en ekstern skjerm på en pda, så har man vel egentlig alt man trenger der.

En annen problemstilling blir jo hvordan man skal kunne styre PDA'en.

Finnes det trådløs tastatur, mus eller noe?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg synes jo dette er utrolig tungvindt måte å gjøre det på, hva med å kjøpe deg en bærbar som har alt det dutrenger for bil. MP3 på harddisken, Videoavspilling, GPS og kartprogrammer etc.....

Da har du den stasjonert under et forsete med ledning til en 7" skjerm og trådløst tastatur og mus. (scrollemus ved giret eller noe.)

Så går den på 230V via en omformer som er koblet rett på batteriet men også ligger skjult!

Lenke til kommentar

Dell X50v (og X51v regner jeg med) kan man kjøpe et kabelsett til som lar deg koble til skjermer med opp til 1024x768 (tror jeg) oppløsning. Om det var over DVI eller D-SUB tør jeg ikke si, men regner med det er DVI. Selve kabelpakken kostet en del sist jeg sjekket (litt under 1000 kr tror jeg)...

Bluetooth tastaturer finnes det vel ganske mange av til PocketPC, men hvor hendig det er å bruke det til å styre PDAen vet jeg ikke. Det blir antagelig enklere å gjøre som BMP sier, kjøp deg en billig bærbar PC istedet. Blir jo bare litt dyrere, også får du mye større fleksibilitet med programvare osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...