Gå til innhold

Hvordan lage cover-hefte?


Knast

Anbefalte innlegg

Jeg har med mannskoret mitt akkurat spilt inn et debut-album og vi tenkte i den anledning å lage et hefte til å sette inn foran på coveret, der vi presenterer oss litt. Noen som har forslag til hvordan gjøre dette?

 

Jeg har en HP Deskjet 890cxi til rådighet og har ved siden av ikke tenkt å bruke mer enn et par hundre kroner. For å sette en maks sum velger jeg å si 600 kr.

Hva slags type papir? Gode gratis-programmer som kan gjøre slikt (har nero med Cover designer om det kan brukes)? Hvordan løse trykkingen?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har med mannskoret mitt akkurat spilt inn et debut-album og vi tenkte i den anledning å lage et hefte til å sette inn foran på coveret, der vi presenterer oss litt. Noen som har forslag til hvordan gjøre dette?

 

Jeg har en HP Deskjet 890cxi til rådighet og har ved siden av ikke tenkt å bruke mer enn et par hundre kroner. For å sette en maks sum velger jeg å si 600 kr.

Hva slags type papir? Gode gratis-programmer som kan gjøre slikt (har nero med Cover designer om det kan brukes)? Hvordan løse trykkingen?

 

På forhånd takk.

5744033[/snapback]

 

Dette programmet fungerer utmerket, og er i tillegg gratis :D

Lenke til kommentar
Hva slags type papir?

5744033[/snapback]

 

Når jeg lage cover har jeg i det siste brukt et "Billig" papir som heter Dataline premium coated paper. Papiret er som sagt coated, som man kan se ved at den ene siden er hvitere enn den andre. Dette gir et langt bedre resultat enn vanlig "kopipapir" 80g/m2, samtidig som det er betydelig billigere enn fotopapir. Tror jeg betalte 130,-kr for 200ark på Binders

(ser det er litt dyrere nå, 139,-) Du finner sikkert billigere papir hvis du leter litt, men som sagt, alt avhenger av den pris/kvalitet som du ønsker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...