Gå til innhold

Spm, Råd og tips ang Xbox 360


Autopsy

Anbefalte innlegg

Halla!

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en Xbox som jeg skal bruke på vår prosjektor. Har noen spm:

 

1. Hvilken inngang bør jeg bruke for å oppnå best bildekvalitet?

 

2. Spiller den xvid/divx/mp3 osv?

 

3. Hvis nei i spm over, vil en modchip løse det "problemet"?

 

4. Bør man kjøpe core eller "vanlig"?

 

Takker for svar :w00t:

 

Mvh Autopsy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla!

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en Xbox som jeg skal bruke på vår prosjektor. Har noen spm:

 

1. Hvilken inngang bør jeg bruke for å oppnå best bildekvalitet?

 

2. Spiller den xvid/divx/mp3 osv?

 

3. Hvis nei i spm over, vil en modchip løse det "problemet"?

 

4. Bør man kjøpe core eller "vanlig"?

 

Takker for svar  :w00t:

 

Mvh Autopsy

5743821[/snapback]

 

Håper jeg forstår deg rett når du skriver Xbox - at du mener Xbox 360... tror det i og med at du nevner Core eller vanlig.

 

1. Du bør bruke komponent inngang en.

2. Spiller MP3, kan streames evt. fra PC. Usikker hvordan det er med MP3 brent på CD plate.

3. Nei - det finnes ingen mod chip til Xbox 360.

4. Kjøp vanlig - dvs. den som har hard disk. Harddisk er et must for å få fullt utnytte av Xboxlive og laste ned demoer slik at du kan teste spill før du kjøper dem. Pluss du kan lagre MP3 som du ripper fra orginale CD plater (hvis jeg husker riktig). Viktig for deg er også at du trenger komponent kabelen til din projektor og den følger med i vanlig versjonen m/hard disk, men må kjøpes ekstra utenom hvis du kjøper core. Og da sparer du lite penger ved å kjøpe core uansett.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Takk for svar :) Var 360'en jeg mente ja... :blush:

 

Den spiller altså ikke xvid/divx? :( Hadde planer om å bruke den som "hjemmekinomaskin" også, men jeg har en gammel pc stående som kan få den jobben istedet. :hmm:

 

Kommer det modchips, eller er 360'en too "advanced"?

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper og instalerer en modchip, hvilke ulemper medfører dette? Vil jeg ikke kunne spille på xbox live feks?

 

Det hadde jo vært sinnsykt praktisk å bare kunne overføre xvid-filmer fra min stasjonære til xbox360'en som kommer til å stå ved prosjektoren i rommet ved siden av.. :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er mulig og streme divx/xvid igjennom 360... men du ,må ha pc ,med W;MC... søk på google så finner du ut hvordan man gjør det

Lenke til kommentar
Gi det litt tid, så kommer modchip.... dette er vel uungåelig.

5745062[/snapback]

Har gitt dem imponerende lang tid allerede. Har ikke hørt noe nytt på den fronten i det siste. At 360'n holder seg enda er faktisk imponerende.

 

EDIT: Glemte å svare på det jeg egentlig skulle svare på.. makan!

 

Spm. 4: DU må for all del kjøpe en harddisk eller minnebrikke. Har en som kommer innom butikken daglig å spør om vi har fått inn en av delene. Har du ikke lagringsmedia har du veldig lite utnytte av boxen i det heletatt ettersom du ikke kan lagre 1player, prestasjoner (på boxen, dog det blir unlocka online).

Endret av Fnix
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg etter litt frem og tilbake så skrapet sammen litt penger til 360'en ("fullversjonen") + en ekstra trådløs kontroller og et par spill. :whistle:

 

Jeg har jo som sagt prosjektoren Panasonic PT-AE700E. Denne står bakerst i rommet ca 5/6 meter fra lerretet. Hvordan skal jeg rigge dette praktisk? Jeg trenger jo også lyd til Xboxen, regner med at jeg må kjøpe det også. Bør jeg sette xboxen bakerst ved prosjektoren, slik at man blir sittende foran den og spille? Har dette noe å si for de trådløse signalene fra kontrollerene? Hva slags lydanlegg bør man kjøpe, og hvordan bør det rigges? Noe som er bra, men ikke fryktelig dyrt.

 

Takk for tips, svar og tilbakemeldinger :w00t:

Lenke til kommentar
Gi det litt tid, så kommer modchip.... dette er vel uungåelig.

5745062[/snapback]

Har gitt dem imponerende lang tid allerede. Har ikke hørt noe nytt på den fronten i det siste. At 360'n holder seg enda er faktisk imponerende.

 

EDIT: Glemte å svare på det jeg egentlig skulle svare på.. makan!

 

Spm. 4: DU må for all del kjøpe en harddisk eller minnebrikke. Har en som kommer innom butikken daglig å spør om vi har fått inn en av delene. Har du ikke lagringsmedia har du veldig lite utnytte av boxen i det heletatt ettersom du ikke kan lagre 1player, prestasjoner (på boxen, dog det blir unlocka online).

5756698[/snapback]

 

husker ikke i farten hvor lang tid det tok, men de brukte noen år på å knekke xbox (1)

Lenke til kommentar
Nå har jeg etter litt frem og tilbake så skrapet sammen litt penger til 360'en ("fullversjonen") + en ekstra trådløs kontroller og et par spill.  :whistle:

 

Jeg har jo som sagt prosjektoren Panasonic PT-AE700E. Denne står bakerst i rommet ca 5/6 meter fra lerretet. Hvordan skal jeg rigge dette praktisk? Jeg trenger jo også lyd til Xboxen, regner med at jeg må kjøpe det også. Bør jeg sette xboxen bakerst ved prosjektoren, slik at man blir sittende foran den og spille? Har dette noe å si for de trådløse signalene fra kontrollerene? Hva slags lydanlegg bør man kjøpe, og hvordan bør det rigges? Noe som er bra, men ikke fryktelig dyrt.

 

Takk for tips, svar og tilbakemeldinger  :w00t:

6069418[/snapback]

 

 

Jeg spiller ganske likt som deg, bare at min projektor er mye dårligere... Jeg har nettopp bestilt et lydanlegg selv som jeg har fått tips fra fra mange på dette forumet. Logitech Z-5500 skal visst være veldig bra. Har ikke fått det enda, får det imorgen! Jeg kan melde fra til deg hva jeg synes, hvis ikke kan du bare søke på Logitech Z-5500 på forumet. Står mye om det!

Hvor man sitter har ikke så mye å si, å ha 360'n bak seg betyr rumling bakfra!;) Den trådløse kontrollen har såpass bra rekkevidde at det ikke har noe å si!

Håper du vil kose deg med 360! Etter min mening er Ghost recon: AW og TES IV: Oblivion de beste spillene foreløpig!

 

MVH

 

Martin-sama :)

Lenke til kommentar
Så veldig fine ut de logitech høytalerne :) De funker fett til xbox 360'en eller? Er det god rekkevidde på kabler og slikt? Rommet jeg skal sitte i er ganske stort.

6070640[/snapback]

 

Jeg har de høyttalerne, de funker knall. Jeg er imidlertid ikke vant med high-end surround, så jeg er lett å imponere. :)

 

Hvis kablene er for korte er det bare å kjøpe x meter kabel på Clas Ohlson og kutte til passe lengder selv, det gjorde jeg. Standard kabling.

 

Skulle bare ønske jeg kunne plassere 360'en lenger unna sofaen, synes den bråker noe grønnjævlig.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Når det gjelder støy så har jeg hørt rykter om vannkjøling til 360'en.

6071150[/snapback]

 

Hjelper ikke, siden DVD-drevet er det som later til å støye mest i burken.

 

Når jeg flytter skal jeg prøve å få satt boksen så langt unna "sitteplassen" som mulig - det er vel primært lengden på komponent-kabelen som begrenser tror jeg (rekkevidden på de trådløse kontrollerne skal være betydelig.)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Maskina mi er så si lydløs når ROM'en ikke går.

6071178[/snapback]

 

Samme her, men til gjengjeld blir den som en jet-turbin så fort spillet laster fra plate.

 

Gjorde et google-søk, rekkevidden på kontrollerne er 15m. Tror jeg skal prøve å finne en skjøt til komponent-kabelen, og plassere 360'en så langt vekk og støyskjermet som mulig. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...