foksen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hallo der! Har 120 GB WD ATA. Har kjøpt samme disken i S-ATA siden den gamle støyer og skraper endel og muligens er på siste verset. Har nylig byttet HK og CPU og installert XP-SP2 for 1 uke siden. Den nye HD skal brukes på OS. Har lastet ned siste drivere for HK NF7-S V2,0 Kan jeg speile disken uten problemer, eller må jeg nok en gang sitte og slite med en ny XP-installering? Er det driverproblemer med overgang ATA til S-ATA med mitt hovedkort? Er det noe jeg må være spesiellt oppmerksom på? Tror den gamle disken blir kassert - har vært ok, men støyer mere enn jeg liker og så har jeg jo fått med meg at det kanskje er problemer med både ATA og S-ATA sammen? Takknemlig for alle gode råd!! Kjell Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Problemer med ata og sata ilag? Fungerer ypperlig her, med mindre du mente at det var ett problem på det hovedkortet da? Lenke til kommentar
foksen Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Problemer med ata og sata ilag?Fungerer ypperlig her, med mindre du mente at det var ett problem på det hovedkortet da? 5743806[/snapback] Mente bare at den gamle disken ikke er verdt å bruke tid på hvis noe ekstra må gjøres for å den gamle til å gå i spann med den nye. Siden jeg ikke lenger stoler på den gamle, er det heller ingen vits i å bruke den som lager. Den trekker vel kanskje litt ressurser også i tillegg til støyen? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Problemer med ata og sata ilag?Fungerer ypperlig her, med mindre du mente at det var ett problem på det hovedkortet da? 5743806[/snapback] Mente bare at den gamle disken ikke er verdt å bruke tid på hvis noe ekstra må gjøres for å den gamle til å gå i spann med den nye. Siden jeg ikke lenger stoler på den gamle, er det heller ingen vits i å bruke den som lager. Den trekker vel kanskje litt ressurser også i tillegg til støyen? 5743833[/snapback] Det skal ikke vere nødvendig å gjøre noe ekstra, men jeg ville ikke puttet noen som helst data på en døende disk da. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Prøvde å speile fra ATA til S-ATA på akkuratt det HKet og jeg fikk det ikke helt til.. Når jeg fjernet gamledisken så funka ikke windows.. Mangla boot sector eller noe på S-ATAen Men mulig jeg gjorde noe feil.. Brukte Ghost så det burde funkert å bota fra S-ATA disken når den stod alene,men det fungerte dårlig.. Skal du innstalere XP på den nye disken så må du ha en floppy klar med S-ATA driverene klar... Driveren ligger ikke i HKet som det gjør på nyere HK med S-ATA Endret 12. mars 2006 av taz Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hvorfor så mye pes? Instaler Winsows på den vanlige måten. Spør Windows om S-ATA drivere, få dem på en diskett på forhånd. Lykke til. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 du må ha s-ata drivere på floppy ved install på det hk ditt. du kan fint kjøre s-ata og ide om hverandre. men som de sier, en døende disk bør det ikke lagres noe på som du ikke kan miste. mitt tips, bare legg inn xp på nytt, men koble fra ide disken mens du holder på, har opplevd problemer med s-ata installering når ide er tilkobla systemet. så bar ekopierer du over viktige filer når du er ferdig. Lenke til kommentar
foksen Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Hallo igjen - Har hentet ned en driver fra Abit som heter "abit sata - v133" og trør den inn på en diskett. Regner med at det er driveren dere mener? Installerer XP på nytt så slipper jeg noen overraskelser. Tryggest på den måten. Har 6 mbits internettoppkobling så det går ikke så lange tia med Updates heller. Ellers blir gamledisken satt i pensjon etter at jeg har tappet den for de data jeg trenger. Tusen takk for alle gode råd! Kjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå