Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte internettleverandør, noen tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Savner gode gamle Catch jeg :love:

5758102[/snapback]

Word :love:

Catch var det beste !

5759128[/snapback]

De var de beste! Så dumt at de ble kjøpt opp av stygge Ventelo!

Så bra support som var hos Catch, skal man lete lenge etter hos andre ISP'er!

Makan til hyggelige nordlendinger! :thumbup: (Jeg er nordlending selv) :p

Lenke til kommentar

Har begynt å utelukke Start.no igjen siden de er et underfirma av Telenor og bruker Telenor utstyr. Jeg er ganske Anti-Telenor og hvis jeg har muligheten vil jeg holde meg lengst mulig unna :fun:

Linja du har til huset er Telenor! ALT er telenor untatt utstyret i sentralen.

Lenke til kommentar

Har begynt å utelukke Start.no igjen siden de er et underfirma av Telenor og bruker Telenor utstyr. Jeg er ganske Anti-Telenor og hvis jeg har muligheten vil jeg holde meg lengst mulig unna :fun:

Linja du har til huset er Telenor! ALT er telenor untatt utstyret i sentralen.

5763822[/snapback]

Ja. Hadde Telenor før. Linja var ustabil og vi fikk ikke hastigheten vi betalte for. Alle problemene løste seg ved å skifte til Start

Lenke til kommentar

vis du har start.no som isp og du flytter/endrer hastighet opp eller ned, så må du fornye din abon for 12 nye mnd. med andre ord du kan ikke gjøre noen endringer. Pluss di er ikke så billig lenger, jeg har 2 mbit linje og vis jeg hadde hatt 3 mbit linje fra tele2 hadde det kosta meg 11 kroner mere eller 3.5 mbit fra nextgentel og det hadde kosta meg 20 kr mere.

http://www.start.no/bredband/2005/06/01-7749.html

Lenke til kommentar

Med NGT så er problemer snarere regelen enn untaket. De mest vanlige problemene er feil hastighet på linjen, feil på faktura og leveringstid/flytting som tar håpløst lang tid.

For å ikke snakke om hvor gøy det er når de skal oppgradere linjene, og resultatet er at hastigheten blir lavere.

5746448[/snapback]

For min egen del kan jeg si meg enig i det. Det ble bare tull da NGT skulle oppgradere hastigheten hos meg :thumbdown:

Skifter snart ISP jeg også.

Lenke til kommentar

Er oppetid viktig for deg? Da kan jeg anbefale NGT!

Er kundeservice viktig? -glem NGT...

Har 0 nedetid hos NGT, og har forstått at det er flere som har det slik hos NGT.

Men kundeservicen suger, og de skjerper seg kun en liten periode, så er det på'n igjen...

Jeg fikk problemer med farten når jeg fikk oppgradert. Da klarte de ikke å levere hva de lovet.

Har nå nedgradert og alt går som smør

-håper jeg ALDRI må kontakte kundeservice igjen!

Lenke til kommentar

Ja kjenner til det. Har Tele2 nå. Vurderer å bytte når bindindstiden går ut nå i april.

Er et h****** når du skal flytte. De lover gull og grønne skoger, mens du går å venter forgjeves. Er møkk lei å ringe de igjen å igjen. Å hver gang må du forklare alt på ny.

Noen som kan anbefale en leverandør som har kundeservice der du faktisk får levert det de lover? Tenker helst på punktlighet i forbindelse med flytting+bindingstid...

Lenke til kommentar

Har hatt Catch i over to år nå og har vært kjempe fornøyd. Ikke noe nedetid (som var Catch sin skyld) osv, og god kundeservice da jeg trengte det i starten. (og etter ett lynnedslag)

Men etter at Ventelo / Bluecom tok over ble det langt fra så hyggelig å være kunde. Spessielt da jeg fant ut at jeg betalte skjorta for en 3200/640 linje. Vet at jeg er ett stykke fra sentralen, men på siden dems fikk jeg beskjed om at jeg kunne få minst 4800 inn. Valgte å prøve en 6000 linje, som faktisk kostet 50 kroner mindre enn hva jeg betalte for 3200 linja.

Det endte med at jeg til tider har ca 1500 inn, spessielt i helgene. Jeg gikk ikke opp en kbit i sekundet etter oppgraderingen til 6000.

I tillegg opplever jeg til stadig at jeg har ca halvert hastighet på linja (halvert fra 3200). Så de har nok fyllt sentralen nå, og når folk er hjemme i helgene går dette ut over hastigheten min.

Etter flere runder med kundeservice får jeg beskjed om at linja blir værende på 3200/640, men at jeg skal slippe unna med rundt 350 per måned.

At jeg får dårlig hastighet spessielt i helgene var det ikke noe de kunne gjøre noe med, og det er etter at jeg i flere uker hadde brukt TP test og tatt vare på skjermbildene av resultatene, som klart viste at hastigheten halverer seg i helgene.

Så nå bestilte jeg bredbånd via Canal Digital. De kan levere 5000/2000 linje for 550 per måned (uten binding) noe som er det jeg betaler(betalte) i dag for 3200 linja mi.

Lenke til kommentar

Magnalf: Hvor raskt skal det være ?

Freewave tilbyr landets billigste 2mbit adsl.

Jeg har selv lurt på å bytte til de, da jeg vil både få det billigere og bedre(mtp. fart) enn det jeg har idag.

For bare 298,- får du altså 2200/350 ADSL.

Eneste ulempen med Freewave er at de tar 80 kr hvis du ikke har hustelefon(mot 60,- hos andre isp'er.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...