Kasu Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg har 2 harddisker på min nåværene maskin og skal kjøpe meg en maskin (utenom harddisk) til. På den harddisken jeg skal bruke i den nye PC'n har jeg en del filer jeg helst skulle beholdt (det er ikke installert O.S. på denne). Lar det seg gjøre å installere O.S.(Windows XP) på denne uten å miste alle filene? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ingenting såvidt jeg vet som tilsier at du må formatere før du installerer Windows. Det du må være obs på er filsystemet, er det fat32 på disken fra før så bør du beholde det. Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Nei det er ikke noe fat32 filsystem på disken, kun NTFS. Lønner det seg å opprette et fat32 filsystem (hva brukes det egentlig til?) Lenke til kommentar
persistent Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Neida du trenger absolutt ikke fat32, det var det filsystemet som var vanligst før. NTFS kommer fra Windows NT og ble vanlig i bruk da XP kom på markedet. Cluet til å begynne med var at Win98 maskiner ikke kunne lese filer som var lagret på NTFS-disker. Men det problemet er stort sett avlegs nå. Du kan jo gjøre det enklere ved å ha et mest mulig ordnet filsystem på disken, slik at det er god plass når du skal til med installasjonen. Kan være en fordel å ikke ha de mappene windows installerer på disken fra før. Eks, Windows, Documents and Settings, Programfiler osv. Ellers skal det være grei skuring å installere. Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Okey okey, ingen av de Windows-mappene innpå harddisken og det er fint og ryddig der Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå