Rany Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hei, jeg skal sette i en bedre vifte så ps2'en ikke blir så varm, vet noen hvor jeg finner 12 v inni der? det er jo 12 v når vi setter inn en harddisk så det må jo være der ett sted noen som vet åssen strøm som går i de fire spiker liknende 5 cm lange kontaktene inni der som går igjennom alle kretskortene? Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av dette Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 hvorfor 12 ? kan du ikke ha litt lavere spenning ? noe som resulterer i lavere støynivå ?! Lenke til kommentar
Rany Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 hvorfor 12 ? kan du ikke ha litt lavere spenning ? noe som resulterer i lavere støynivå ?! 5743979[/snapback] Jeg har ett par 12v vifter som er ganske rolige jeg tenkte bruke Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Du skriver ikke hvilken maskin du har, men jeg skjønner at det er den "tykke".. Er jo bare å dra frem multimeteret og måle. Vet ivertfall at det går ca 9v gjennom Hovedfusen + PS1 fusa. Vet også om 5v punkter og 3.3 v, men ikke målt noe v12 der inne selv. EDIT: Sjekka dette opp på et modde forum og fant ut at v12 ligger på strømforsyningen og på hovedkortet. Det som er noe dritt er at disse 12v er aktiv også når PS2 er avslått, så da går viften din døgnet rundt, såsant du ikke slår av maskinen bak. Du kan dra 5v fra USB kontaktene, det har jeg selv gjort når en maskin hadde ødelagt vifte inngang. Endret 13. mars 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
Rany Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Du skriver ikke hvilken maskin du har, men jeg skjønner at det er den "tykke".. Er jo bare å dra frem multimeteret og måle. Vet ivertfall at det går ca 9v gjennom Hovedfusen + PS1 fusa. Vet også om 5v punkter og 3.3 v, men ikke målt noe v12 der inne selv. EDIT: Sjekka dette opp på et modde forum og fant ut at v12 ligger på strømforsyningen og på hovedkortet. Det som er noe dritt er at disse 12v er aktiv også når PS2 er avslått, så da går viften din døgnet rundt, såsant du ikke slår av maskinen bak. Du kan dra 5v fra USB kontaktene, det har jeg selv gjort når en maskin hadde ødelagt vifte inngang. 5745672[/snapback] Takker:D dettte hjalp meg en del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå