Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er sort fiber?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser at de har kommet med sort fiber til "trafokiosken" hos meg.. Noen som kan fortelle hva sort fiber egentlig er, og om det kan ha noen fordel for meg?

Må vel ha fiber inn til huset også da sikkert..

Sjekket linjeinnføringen på kapaks som viste dette på digital ethernet:

 

Total linjelengde inkludert inntak: 137 meter

Lengde på inntak: 20 meter

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: Ukjent

Mulig produktklasse: 64-4352 2 par

 

 

Mvh

 

 

daniello

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, dette tipper jeg er "mørk fiber", altså at man leier bort kabelen nærmest "uten noe i hver ende". Typisk vil man ofte legge en fiberkabel med langt flere ledere enn man trenger, så man slipper å grave opp en gang til dersom man skal utvide.

 

Det ligger altså mye ledige kabler rundt omkring, og det hender at eierne leier ut denne kapasisteten til andre for en billigere penge. Så er det litt opp til leietager å sette på ting i hver ende, og sende ting og tang gjennom.

 

Men de leier nok dessverre ikke ut til privat-personer enn så lenge da.... hvis du ikke heter Røkke eller noe sånt :-)

Lenke til kommentar
Heisann, dette tipper jeg er "mørk fiber", altså at man leier bort kabelen nærmest "uten noe i hver ende". Typisk vil man ofte legge en fiberkabel med langt flere ledere enn man trenger, så man slipper å grave opp en gang til dersom man skal utvide.

 

Det ligger altså mye ledige kabler rundt omkring, og det hender at eierne leier ut denne kapasisteten til andre for en billigere penge. Så er det litt opp til leietager å sette på ting i hver ende, og sende ting og tang gjennom.

 

Men de leier nok dessverre ikke ut til privat-personer enn så lenge da....  hvis du ikke heter Røkke eller noe sånt :-)

5743638[/snapback]

 

Takk for svar N_R. Da er jeg med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...