ArtDeco Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Har et MSI K8N Diamond (MS 7100) HK som ikke vil starte. Har lokalisert feilen til P4-kontakten. Maskinen "starter" når P4-kontakten er tatt ut. (men den poster selvfølgelig ikke). Med P4-kontakten tenner strømforsyningen men kutter etter 1/10 sekund. Har sjekket at MOS_FETene sitter som de skal, for svidde komponenter, alle komponentben er hele, ingen kondiser er sprukket. Strømforsyningen tror jeg er i orden. Den leverer i alle fall strøm til alle de andre komponentene (7800gtx/2xS-ATA HD/DVD/VAnnkjølinng/Vifter) med P4-kontakten trukket ut. Foranledningen til problemene er skifte av kjøler på MOS-FET/Strømregulator. Noen som har opplevd det samme og fått maskinen opp igjen? Eller som har konstatert at feilen er på HK? I så fall får jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe nytt HK. har nå installert nytt hovedkort. Samme symptomer. Har sjekket med annen strømforsyning, samme symptomer. Har sjekket CPU i en annen maskin, den fungerer helt fint Har prøvd å koble fra minne, grafikkort osv. Har prøvd med kun strøm på hovedkortet, men ingen ting skjer. Nå er jeg tom for ideer til ting å prøve, noen forslag? Endret 26. mars 2006 av ArtDeco Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Er temmelig desp her. Tar sjangsen på å bumpe denne.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei! Hva mener du med "P4-kontakten", er det 4pins strømledningen? Hva mener du at pcen "starter"? Mener du at du ikke får skjermbilde? Det kan virke som problem med hovedkortet ja, isåfall send det tilbake. Du har fem års reklamasjonsrett mot produksjonsfeil. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Med P4 mener jeg 4 pins strømledning(ATX 12V) Med å starte mener jeg at strømforsyningen aktiveres, at periferienheter får strøm. Har testet CPU og minne i en annen(denne) PC. Virker som du ser utmerket. Jeg har en Mips kjøleblokk på strømreguleringen, begynner å lure på om den kan være problemet, men det er så rart at det er likt på to forskjellige HK. Alle komponentene virker hver for seg men ikke sammen. Og det gjorde de før jeg monterte vannkjøleblokker på Strømregulering og chipset. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Prøv pcen uten strømreguléring og vannkjøing. Slikt bør heller settes på etter problemet er funnet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå