olaberg Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Har tenkt å kjøpe en 30m nettverks kabel... Har hørt fra en usikker kilde at vis kabelen er over 25m blir signalet mellom PCene dårligere... Dette er ikke noe jeg har særlig tro på selv , men må spørre for å være sikker. Når jeg sier at signalet blir dårligere mener jeg at man får f.eks. problemer med å finne hverandrees PCer på nettverket. Endret 12. mars 2006 av olaberg Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Er en uskreven regel på maks 100meter før en normalt kan merke tap av signal. Har hatt Cat5 på langt over 25 meter uten noe pakketap. Men hvordan kabelen er terminert kan også ha noe å si (ikke etter standarden osv). Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Men hvordan kabelen er terminert kan også ha noe å si (ikke etter standarden osv). Stemmer! En kabel kan fungere ved korte avstander selv om fargekodene er feilkoblet, dette kan være årsaken til 25 meter uttalelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå