Gå til innhold

Trenger anbefalinger til nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å gjøre en grundig oppgradering an PCen min og står litt fast når det gjelder skjermkort. Jeg har lite peiling på PC og tenkte at det ville vært best å spørre folk swom vet litt om det. Jeg planlegger å bruke PCen til en del spilling, men ikke som en "hardcore gamer", for det meste til MMORPGer. Jeg har noen krav til ytelsen når jeg spiller, men grafikk betyr ikke så utrolig mye for meg. Om spillet loader raskt og ikke lagger er jeg kjempefornøyd, selvom det ikke er super oppløsning. Hvis det sier deg noe så bruker jeg vanligvis en laptop med intregrert skjermkort og klager ikke.

Så de eneste kravene jeg har er et det må være så billig som mulig (helst et stykke under 1500,-) og må kunne takle de fleste nye MMORPGer som kommer i et par år til.

Er det noen som kan anbefale noe?

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7600GT ligger litt over prisklassen din, men ta en titt på det!

5743509[/snapback]

Takk for anbefalingen, men jeg tror nok ikke at jeg kan ta meg råd til det.

Er det snakk om AGP eller PCI-Express skjermkort?

5743533[/snapback]

Har egentlig ikke bestemt meg for hovedkort ennå, så tar imot anbefalinger av begge.

Vær også obs på at de aller fleste MMORPG er nærmest avhengig av minst 1gb minne, helst 2gb.

5743533[/snapback]

De fleste jeg har sett anbefaler 512mb, men jeg vurderer faktisk å kjøpe 2gb slik at det er en lang stund til jeg trenger å skamme meg over rammen.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088

kjøp dette rimelig, så kan du bruke rivatuner og se om du får åpnet alle pixel og vertex, vel du får åpnet dem, men sjekke om det ikke er noen som er skadet.

sant ingenspill bruker mye mer en 512 ram på low quality, men så bruker windows 200-300mb ram alt etter, så kommer andre ting i tilleg, rot, spyware, anti-virus, hjemmesider,irc, bakrunsbilde, kan ryke opp 100mb, så tryggest er det å ha 1gb, da har en litt å gå på og kan kjøre mediumseffekter i spill som krever et stykke ram til. men alt på fullt, da går det opp mot 2gb eller 1.3-1.5, men fordell med 2x1gb dual channel

selv har jeg 1gb ram og bruker ikke mer en 800, sjekker med program, så hvis du ikke skal kjøpe super ultragammaterraxtra kort så holder det med 1gb ram, da du ikke vill få bruk for den extra 1gb rammen. sef får du bruk for den, men ser bildet.

bilde:

critter-1.jpg

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Er det snakk om AGP eller PCI-Express skjermkort?

5743533[/snapback]

Har egentlig ikke bestemt meg for hovedkort ennå, så tar imot anbefalinger av begge.

5743744[/snapback]

Det blir bare dumt å kjøpe et nytt AGP system nå, i og med at AGP allerede nesten er faset ut. Gå for PCI Express.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088

kjøp dette rimelig, så kan du bruke rivatuner og se om du får åpnet alle pixel og vertex, vel du får åpnet dem, men sjekke om det ikke er noen som er skadet.

5744481[/snapback]

Takk for tipset, men jeg tror jeg vil høre på [GDI]Raptor og kjøpe et PCI-E istedet.

Jeg får vel heller vurdere å kjøpe en 1024mb RAM-brikke slik at jeg har enkelt muligheten til å oppgradere hvis det skulle trengs en eller annen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...