Gå til innhold

MSI 865PE NEO2-V Socket 478. Noen erfaringer?

Thorz

Anbefalte innlegg

Mitt Asus P4C800E-Dlx sa takk for seg en gang til, jeg hadde fått det fra Asus 1 år siden når jeg RMA-et mitt P4C800-Dlx for samme problemet: Får melding om "CPU fail test" i booting. Kortet fungerte bra for nesten 1 år men problemet kom tilbake.

Det er masse klager på nettet om denne feilen. Se her:

http://hardwareanalysis.com/content/topic/8069/?o=20

Jeg har bestemt å kjøpe et annet hovedkort en Asus foreløpig men det finnes ikke mange tilbud her i Norge på s478 kort.

Komplett og andre har dette:

MSI 865PE NEO2-V, I865PE, Socket-478,ATX SATA, LAN, Dual-DDR, Lyd, AGP8X

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302142

Vil gjerne lese noen erfaringer.

Jeg har:

-P4 3Ghz HT enabled.

-1 GB RAM Corsair (2x512)

-2 SATA HD

-3 Optical enhetter (DVD, etc)

-ATI Radeon 9800PRO AGP 128MB

-SB Audigy 2

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med den modellen, men med noen av de andre i Neo-/ Neo2-serien (I865PE/ i875). Eneste svakheten jeg fant var NB-viftene som bråkte og døde for fort. Uproblematisk her siden kortet har kjøleribbe.

Siste oppfølging til NEO2-V BIOS er februar i år, det er gjerne et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Har ikke erfaring med den modellen, men med noen av de andre i Neo-/ Neo2-serien (I865PE/ i875). Eneste svakheten jeg fant var NB-viftene som bråkte og døde for fort. Uproblematisk her siden kortet har kjøleribbe.

Siste oppfølging til NEO2-V BIOS er februar i år, det er gjerne et godt tegn :)

5745334[/snapback]

Takk!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei.

Asus kortet har en feil som er lett å rette. Braketten bak på kortet som holder cpu, klemmer over loddepunkter som er såpass bløte at de kommer borti hverandre og lager kortslutning.

Ta en tynn skarp kniv å skrap vekk noe av tinnet som lager kortslutning. Ikke skru ramma så hardt til etterpå.

Lenke til kommentar
Hei.

Asus kortet har en feil som er lett å rette. Braketten bak på kortet som holder cpu, klemmer over loddepunkter som er såpass bløte at de kommer borti hverandre og lager kortslutning.

Ta en tynn skarp kniv å skrap vekk noe av tinnet som lager kortslutning. Ikke skru ramma så hardt til etterpå.

7087108[/snapback]

Takk for svaret. Fikk et nytt kort og solgte det i april. Nå har jeg en AMD system med et annet Asus hiovedkort. Har fungert bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...