Thorz Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Mitt Asus P4C800E-Dlx sa takk for seg en gang til, jeg hadde fått det fra Asus 1 år siden når jeg RMA-et mitt P4C800-Dlx for samme problemet: Får melding om "CPU fail test" i booting. Kortet fungerte bra for nesten 1 år men problemet kom tilbake. Det er masse klager på nettet om denne feilen. Se her: http://hardwareanalysis.com/content/topic/8069/?o=20 Jeg har bestemt å kjøpe et annet hovedkort en Asus foreløpig men det finnes ikke mange tilbud her i Norge på s478 kort. Komplett og andre har dette: MSI 865PE NEO2-V, I865PE, Socket-478,ATX SATA, LAN, Dual-DDR, Lyd, AGP8X http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302142 Vil gjerne lese noen erfaringer. Jeg har: -P4 3Ghz HT enabled. -1 GB RAM Corsair (2x512) -2 SATA HD -3 Optical enhetter (DVD, etc) -ATI Radeon 9800PRO AGP 128MB -SB Audigy 2 Takk. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Har ikke erfaring med den modellen, men med noen av de andre i Neo-/ Neo2-serien (I865PE/ i875). Eneste svakheten jeg fant var NB-viftene som bråkte og døde for fort. Uproblematisk her siden kortet har kjøleribbe. Siste oppfølging til NEO2-V BIOS er februar i år, det er gjerne et godt tegn Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Har ikke erfaring med den modellen, men med noen av de andre i Neo-/ Neo2-serien (I865PE/ i875). Eneste svakheten jeg fant var NB-viftene som bråkte og døde for fort. Uproblematisk her siden kortet har kjøleribbe. Siste oppfølging til NEO2-V BIOS er februar i år, det er gjerne et godt tegn 5745334[/snapback] Takk! Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Asus kortet har en feil som er lett å rette. Braketten bak på kortet som holder cpu, klemmer over loddepunkter som er såpass bløte at de kommer borti hverandre og lager kortslutning. Ta en tynn skarp kniv å skrap vekk noe av tinnet som lager kortslutning. Ikke skru ramma så hardt til etterpå. Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Asus kortet har en feil som er lett å rette. Braketten bak på kortet som holder cpu, klemmer over loddepunkter som er såpass bløte at de kommer borti hverandre og lager kortslutning. Ta en tynn skarp kniv å skrap vekk noe av tinnet som lager kortslutning. Ikke skru ramma så hardt til etterpå. 7087108[/snapback] Takk for svaret. Fikk et nytt kort og solgte det i april. Nå har jeg en AMD system med et annet Asus hiovedkort. Har fungert bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå