Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stereo i Audi

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet hvilken type stereo som står i denne Audi A4'en? Den er original da, det vet jeg, men kan man si noe mer enn det?

Concert? Dårligere enn Concert? Kassett spiller? (Ser sånn ut.) CD-spiller i front der, eller er det et magasin en eller annen plass? Står oppgitt at den har radio/CD isåfall.

Hvordan er det å bytte ut en slik spiller? Den er jo på en måte "dobbel DIN" (tar like stor plass som Navi m/ skjerm gjør), i motsetning til standardspilleren til Audi som bare tar 1 DIN. Den kan jo bare nappes ut og skiftes ut med en annen spiller...

Er det mulig her? Isåfall må jo klimakontrollen flyttes et hakk opp isåfall.. men det er kanskje uproblematisk?

audispiller.jpg

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke noe bilde....  :hrm:

5742888[/snapback]

Nå da? :hmm:

5742930[/snapback]

Nå ser jeg bilde... kan dessverre ikke hjelpe deg med bilstereo'n din, men hva med å kontakte en Audi forhandler. Eller så kan du prøve å google litt.

Lenke til kommentar

Jovist går det ann å bytte ut orginalstereoenheten med

en dobbel din enhet, bla pioneeer lager en modell som heter

FH-P4100R de andre produsentene lager også dobbel DIN spillere

som passe Audi/VW

Pioneer FH-P4100R (ikke så fryktelig pen desverre)

fh_p4100r_detailpage.jpg

Clarion ADZ628R (Mye penere en Pioneer enheten)

ADZ628R-Eu_01.gif

Ønsker du derimot å konvertere til enkel DIN så trenger du en enkel DIN

front panel

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Hehe, rimelig uaktuelt å kjøpe en dobbel DIN spiller ja. Usj så jævli. ;)

Tro hva det koster med enkel DIN frontpanel da? Inkludert arbeid? Noen som tør å anslå noe Møller-priser? Koster vel en milliard eller noe?

Lenke til kommentar
Single DIN frontpanel pris? hehe du får spørre pent på møller. den koster ca 95$ (ca570kr) i Amerika, hva den koster i norge er uvist.

5744707[/snapback]

Hm... bare bestille fra USA i verste fall da. Matcher sikkert den... Vet ikke om jeg vil ha med kartmappeholder, men, hehe.. ;)

Tro om det er noe pes å skifte den der da? Jeg har 10 tommeltotter, men har en kompis som driver på med bilstereo, tro om han klarer å skifte panel i samme slengen som han evt. setter inn ny spiller?

Liksom redd dette skal koste 30k i kjent Møller-stil. Er jo i tilfelle nok til å droppe en bil. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Noen som vet hvilken type stereo som står i denne Audi A4'en? Den er original da, det vet jeg, men kan man si noe mer enn det?

Concert? Dårligere enn Concert? Kassett spiller? (Ser sånn ut.) CD-spiller i front der, eller er det et magasin en eller annen plass? Står oppgitt at den har radio/CD isåfall.

Hvordan er det å bytte ut en slik spiller? Den er jo på en måte "dobbel DIN" (tar like stor plass som Navi m/ skjerm gjør), i motsetning til standardspilleren til Audi som bare tar 1 DIN. Den kan jo bare nappes ut og skiftes ut med en annen spiller...

Er det mulig her? Isåfall må jo klimakontrollen flyttes et hakk opp isåfall.. men det er kanskje uproblematisk?

audispiller.jpg

5742695[/snapback]

Regner med dette er "Audi Symphony II" spilleren som også har 6 disk frontmatet cd-shifter.

Og styring av spilleren på rattet etter bildet å bedømme ;)

Endret av TeMA
Lenke til kommentar
Regner med dette er "Audi Symphony II" spilleren som også har 6 disk frontmatet cd-shifter.

Og styring av spilleren på rattet etter bildet å bedømme ;)

5793728[/snapback]

Symphony II ja... Er det noe tess da? :hmm:

Er multifunksjonsratt ja... :innocent:

Lenke til kommentar

5796700[/snapback]

Har samme spilleren i min bil (men da er det det oppgradert med BOSE høyttalere) - 215 watt.

Er veldig godt fornøyd med anlegget (til originalmontert å være).

Har ikke fått testa RDS funksjonene til radiodelen sikkerlig enda, men etter det lille jeg har testa så ser det ut som det fungerer greit.

Knappene på rattet fungerer også fint til å styre anlegget :)

Så om det er noe tess, tja.. Kommer an på hvor store krav man har det..

Lenke til kommentar

5796700[/snapback]

Har samme spilleren i min bil (men da er det det oppgradert med BOSE høyttalere) - 215 watt.

Er veldig godt fornøyd med anlegget (til originalmontert å være).

Har ikke fått testa RDS funksjonene til radiodelen sikkerlig enda, men etter det lille jeg har testa så ser det ut som det fungerer greit.

Knappene på rattet fungerer også fint til å styre anlegget :)

Så om det er noe tess, tja.. Kommer an på hvor store krav man har det..

5799340[/snapback]

Okei, er ikke BOSE her nei. Men skal vel bytte ut høyttalere + inn med en forsterker uansett... Hakket verre å skifte ut spilleren ettersom den tar opp "dobbel DIN" plass på en måte...

Er det noe lys i de knappene på rattet? Kom vel ikke før siste versjon av Audi A4 det kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Okei, er ikke BOSE her nei. Men skal vel bytte ut høyttalere + inn med en forsterker uansett... Hakket verre å skifte ut spilleren ettersom den tar opp "dobbel DIN" plass på en måte...

Er det noe lys i de knappene på rattet? Kom vel ikke før siste versjon av Audi A4 det kanskje? ;)

5800383[/snapback]

Som nevnt lengre opp så burde det jo ikke være nå problem å bytte ut spilleren, det finnes jo både overganger og dobble nye spillere...

I min A4 fra 2002 er det rødt lys i alle knapper, også de på rattet - vet ikke når de begynte med dette.

Lenke til kommentar
Som nevnt lengre opp så burde det jo ikke være nå problem å bytte ut spilleren, det finnes jo både overganger og dobble nye spillere...

I min A4 fra 2002 er det rødt lys i alle knapper, også de på rattet - vet ikke når de begynte med dette.

5800859[/snapback]

Nei, funker jo å bytte spilleren, men mye pes i forhold til om det hadde vært en 1-DIN spiller i utgangspunktet slik de andre spillerne til Audi er. Her må man jo ha ny "konsoll"-plate, flytte klimakontrollene osv. Samma det, blir ny forsterker og høyttalere og muligens en sub i første omgang.

Flott at det er rødt lys da. ;) Frykta at det var bare hvite markeringer slik det var på Saab frem til 2006. Funker forsåvidt å føle seg frem, men mye kulere om det er lys der, hehe. ;)

Lenke til kommentar
Flott at det er rødt lys da. ;) Frykta at det var bare hvite markeringer slik det var på Saab frem til 2006. Funker forsåvidt å føle seg frem, men mye kulere om det er lys der, hehe. ;)

5800949[/snapback]

Ble ikke det beste bildet, men har kan du i allefall se hvordan det ser ut..post-4187-1143297152_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...