Gå til innhold

Program til å gjøre om til .jpg format?

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg sliter litt med formatene på bildene mine noen ganger, skal jeg ta bilde med webcamen, lagres det ikke i .jpg format, men et annet jeg ikke husker navnet på.. Så da pleier jeg å skrive om formatet bare (vet det ikke er bra), så det står .jpg bak.

Men det funker ikke på enkelte websider når jeg skal laste opp bildet og vise det (som f.eks. her, Hu, Blink osv...).

Noen som vet om/har/vil anbefale et program som enkelt gjør om til .jpg format? Finnes det i det hele tatt? Og hvis ikke, hvordan kan jeg gjøre det om uten å gå "Den Enkle Veien"?...

Veldig takknemlig for svar :)

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mspaint.exe?

Fil > lagre som > JPEG

Edit: åpne bildet i paint, velg lagre som og endre filtype nederst, før du trykker ok.

5742686[/snapback]

Åh, herregud :wallbash: hvorfor tenkte ikke jeg på det? :p

Tnx btw :)

http://www.google.no/search?client=opera&r...=utf-8&oe=utf-8

Finnes massevis av program, utan at eg har noko erfaring med det. Du er sikker på at det ikkje er mulig å endre filformatet til webkameraet?

5742688[/snapback]

Nei, det går ikke.. Ekstremt lite instillinger til Webcamen min.. Selv om det er ganske bra : )

*Skjekke link*

Lenke til kommentar

Jeg vil bare påpeke kvalitetstapet man får med å bruke MSpaint til å konvertere bilder til .jpg.

Dessverre har man ingen mulighet for å velge mengden kompresjon når man bruker MSpaint, derfor vil man få et betydelig kvalitetstap på bildene.

Derfor anbefaler jeg et annet program dersom det er viktig å kunne tyne forholdet mellom komprimering/kvalitet.

Hvis dette ikke er en vesentlig faktor, er det bare å bruke MSpaint. :)

Lenke til kommentar
Jeg vil bare påpeke kvalitetstapet man får med å bruke MSpaint til å konvertere bilder til .jpg.

Dessverre har man ingen mulighet for å velge mengden kompresjon når man bruker MSpaint, derfor vil man få et betydelig kvalitetstap på bildene.

Derfor anbefaler jeg et annet program dersom det er viktig å kunne tyne forholdet mellom komprimering/kvalitet.

Hvis dette ikke er en vesentlig faktor, er det bare å bruke MSpaint.  :)

5743715[/snapback]

Okai, har du noen anbefaling på program da? : )

Lenke til kommentar

Hvis dette ikke er en vesentlig faktor, er det bare å bruke MSpaint.  :)

5743715[/snapback]

5743778[/snapback]

Microsoft Photo Editor er vel et greit valg hvis du har Microsoft's Office-pakke installert.

Lenke til kommentar

Det kommer an på om det skal være gratis eller ei, samt hvor avansert du ønsker å være.

Jeg ser ingen grunn til å betale for et program som kun konverterer bilder til .jpg, med mindre du ønsker andre, og gjerne mer avanserte, muligheter.

Selv har jeg liten erfaring med gratis programvare som gjør denne jobben for deg, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg så mye.

Jeg finner det allikevel naturlig å tro at det finnes et hav av gratis programmer som gjør denne jobben for deg.

En ting som er viktig å huske hvis du velger et gratis alternativ, er at programmet du velger har mulighet for å justere forholdet mellom komprimering og filstørrelse.

Skulle du derimot være interessert i mer avansert programvare for bildebehandling, er det bare å spørre dersom du lurer på noe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...