Mellet Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Jeg sitter her å koder litt, og har funnet ut at jeg vil bruke den samme funksjonen flere ganger. function sak() { if (empty($navn)) { echo "Tom!"; } else { echo "Ikke tom!"; } } } $navn = "" sak(); $navn = "Per" sak(); Her skal jeg sjekke om $navn er tom flere ganger nedover, og dermed er det slitsomt å kopiere og lime det inn hele tiden nedover, så dermed vil jeg forenkle dette med å bruke samme funksjon ved å skriv sak(); Dette funker ikke helt som det skal. Noen som kan vise hvordan funksjon brukes korrekt, fikk det ikke helt til. Endret 12. mars 2006 av Mellet Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) variablen $navn brukes feil i funksjonen function sak($var1) { if (empty($var1)) { echo "Tom!";} else { echo "Ikke tom!";} } $navn =""; sak($navn); $navn = "Per"; sak($navn); Endret 12. mars 2006 av Axentrix Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 variablen $navn brukes feil i funksjonen function sak($var1) { if (empty($var1)) { echo "Tom!";} else { echo "Ikke tom!";} } $navn =""; sak($navn); $navn = "Per"; sak($navn); 5742725[/snapback] Takk takk, funker nå Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Eller bruk global $navn. function sak() { global $navn; if (empty($navn)) { echo "Tom!";} else { echo "Ikke tom!";} } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå