kimpet Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 hei. skulle prøve om min desktop cpu i min thinkpad laptop, dette funket ikke siden laptoppen åpenbart ikke støtter 533 mhz, bare 400mhz. anyway jeg hadde montert en heatspreader fra en gammel P4 prosessor på PM750'en jeg måtte ta av denne for å få plass i laptoppen. Jeg så da coren hadde flere "sprekker" hvis man tittet i lyset kunne man se flere ørsmå sprekker. men coren var hel virket det som, da jeg skulle sette den tilbake i desktop'en ville den ikke poste på skjermen, litt rart den skulle dø akkurat når jeg skulle prøve den i en annen maskin, og litt rart jeg ikke får opp noe på skjermen, den skulle jo kanskje ha sagt "cpu" error. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan sjekke cpu'en, kanskje måle motstand eller noe? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Siden prosessoren har en såpass vesentlig rolle i alt som skjer av prosessering av informasjon i maskinen så er det kanskje ikke så rart den ikke vil poste. Det kan jo hende at den fikk seg en liten trøkk idet du demonterte kjøleren, etter det jeg har hørt er p-m kjernene ganske ømfinktlige. Rart du ikke får noen pipelyd eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
kimpet Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Siden prosessoren har en såpass vesentlig rolle i alt som skjer av prosessering av informasjon i maskinen så er det kanskje ikke så rart den ikke vil poste. Det kan jo hende at den fikk seg en liten trøkk idet du demonterte kjøleren, etter det jeg har hørt er p-m kjernene ganske ømfinktlige. Rart du ikke får noen pipelyd eller noe i den duren.. 5743432[/snapback] Ja, vet de fleste hovedkort har "feilkode beeps" si 3 beeps er feil med cpu, men den sier ingenting, bare power, og spinner opp som vanlig men kommer ingen bilde på skjermen... akkurat som når man har klokket litt for langt, men har prøvet å resette cmos med jumper, men ingenting fungere. ARF! Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Trur det kan vere hovedkortet eg... Hovedkortet skal gi ifra seg ein lyd selv så crappy cpuen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå