Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

skulle prøve om min desktop cpu i min thinkpad laptop, dette funket ikke

siden laptoppen åpenbart ikke støtter 533 mhz, bare 400mhz.

anyway jeg hadde montert en heatspreader fra en gammel P4 prosessor på

PM750'en jeg måtte ta av denne for å få plass i laptoppen. Jeg så da coren

hadde flere "sprekker" hvis man tittet i lyset kunne man se flere ørsmå sprekker.

men coren var hel virket det som, da jeg skulle sette den tilbake i desktop'en

ville den ikke poste på skjermen, litt rart den skulle dø akkurat når jeg skulle

prøve den i en annen maskin, og litt rart jeg ikke får opp noe på skjermen,

den skulle jo kanskje ha sagt "cpu" error. Noen som har noen tips til hvordan jeg

kan sjekke cpu'en, kanskje måle motstand eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden prosessoren har en såpass vesentlig rolle i alt som skjer av prosessering av informasjon i maskinen så er det kanskje ikke så rart den ikke vil poste. Det kan jo hende at den fikk seg en liten trøkk idet du demonterte kjøleren, etter det jeg har hørt er p-m kjernene ganske ømfinktlige. Rart du ikke får noen pipelyd eller noe i den duren..

Lenke til kommentar
Siden prosessoren har en såpass vesentlig rolle i alt som skjer av prosessering av informasjon i maskinen så er det kanskje ikke så rart den ikke vil poste. Det kan jo hende at den fikk seg en liten trøkk idet du demonterte kjøleren, etter det jeg har hørt er p-m kjernene ganske ømfinktlige. Rart du ikke får noen pipelyd eller noe i den duren..

5743432[/snapback]

Ja, vet de fleste hovedkort har "feilkode beeps" si 3 beeps er feil med cpu, men

den sier ingenting, bare power, og spinner opp som vanlig men kommer ingen bilde på skjermen... akkurat som når man har klokket litt for langt, men har prøvet å resette cmos med jumper, men ingenting fungere. ARF!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...