Palme Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Måtte bare slenge inn det beryktede håndkledet og skru inn ett ekstrernt SB lydkort. Meget kjedlig, men etter å ha prøvd utallige drivere, reinstallasjoner og tapre forsøk på å snakke lydkortet til fornuft ville det bare ikke. Funker forresten helt kurrant i M$win, så det er hvertfal ikke defekt. Venter bare på IDE kontrolleren min slik at jeg får CD-rom igjen. Endret 27. mars 2006 av Lassie Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 IDE-kontrolleren fungerer da prikkfritt den? Jeg har DVD-brenneren koplet til på samme brikken som styrer SATA, men den finner de to andre portene også... Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg har to IDE 100 + 1x SATA + 1x DVD. Finner diskene, men ikke DVD Her mått jeg inn med drivere for å få det til å fungere i M$win og det funket ikke outofbox i Linux desverre. Du har antagligvis magisk HW Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Mystisk.. Jeg kjører ubuntu men får nixx null lyd. 5798535[/snapback] Lyd i alle distroer bortsett fra Debian hos meg Lenke til kommentar
Palme Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Mystisk.. Jeg kjører ubuntu men får nixx null lyd. 5798535[/snapback] Lyd i alle distroer bortsett fra Debian hos meg 5818595[/snapback] Du samme hovedkort? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Har sikkert noe med kjernen å gjøre. Hvilken linux-kjerne bruker du? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Mystisk.. Jeg kjører ubuntu men får nixx null lyd. 5798535[/snapback] Lyd i alle distroer bortsett fra Debian hos meg 5818595[/snapback] Du samme hovedkort? 5818645[/snapback] Yepp, ASUS P5LD2 med i945P brikkesett. Men alt fungerer i Slackware, så det holder for meg. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Kansje du må legge inn en driver i ALSA som debian ikke har? Debian har det jo med å ligge litt etter... Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 De nyeste driverene hentes her: ftp://ftp.alsa-project.org/pub/driver/als...0.11rc4.tar.bz2 Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Siden det kompetansen ligger i dette forumet, og ikke på hw-delen, drister jeg meg til å slenge ut mitt eget spørsmål fra tidligere i kveld: ----------------- Hei. Jeg er på jakt etter en billig filserver/gateway med HW som støttes av Linux uten noe tull. Hovedkort: mest mulig integrert: LAN, lyd og skjermkort. Må støttes av Linux. Nettverkskort: et vanlig PCI-kort som støttes av Linux. W-LAN: gjerne et kort som kan settes i "access point"-modus, og som ikke krangler hvis jeg installerer en vanlig Linux-distro på den. Min erfaring er at dette er det vanskeligste å finne. Ekstra HDD-støtte. En IDE-kontroller med PCI-tilkobling gjør sikkert susen. HDD, CPU, RAM, kabinett og optisk stasjon kan jeg bare kjøpe billig. Er det noen som har noen tips til hw? Maskinen skal bare brukes på et hjemmenettverk, så den blir ikke hardt belastet på noen som helst måte. Hilsen Petter -------------- Er det noen av kompabilitetsguruene her som vet om noe som kan tilfredsstille mine behov? Hilsen Petter Lenke til kommentar
comicz Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Alle kanaler unmuted? Stereoen/høytalerne er skrudd på? Lyden er satt opp? Har du forsøkt nyere drivere? Hvilken kernel kjører du, og hvilken kernel kjører kyrsjo? Har du testet å spille av med forskjellige programmer? Benytter du ALSA direkte, eller bruker du ESD(e.l)? Edit: Æsj, jeg så ikke side 2 :--( Kan jeg ikke slette posten? Endret 29. mars 2006 av comicz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå