SteinRJ Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har installert windows media center ed m sp2 på pc'en. Har nå et stort problem. Klarer ikke å få formatert min andre harddisk. Får feilmeldingen "The format did not complete succsessfully". Denne disken er en 200 GB samsung disk. Har hatt dette problemet før en gang, var et problem med Master boot record eller noe sånt tror jeg. Klarer ikke å huske hvordan jeg løste dette problemet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Du kan jo forsøke å formatere via Win XP cd. Bare å boote med cd. Lenke til kommentar
SteinRJ Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Har prøvd det, men får samme feilmelding... Klarer ikke å formatere disken... Du kan jo forsøke å formatere via Win XP cd.Bare å boote med cd. 5742585[/snapback] Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har du prøvd med andre verktøy? computer management? Linux/unix cd'r Norton disk doctor partition magic etc? Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har installert windows media center ed m sp2 på pc'en. Har nå et stort problem. Klarer ikke å få formatert min andre harddisk. Får feilmeldingen "The format did not complete succsessfully". Denne disken er en 200 GB samsung disk. Har hatt dette problemet før en gang, var et problem med Master boot record eller noe sånt tror jeg. Klarer ikke å huske hvordan jeg løste dette problemet. Noen som kan hjelpe? 5742500[/snapback] Du har prøvd å gå inn i Start -controlpanel - administrative tools - computer management - disk management . Og der velge slett partion. lage ny og formatere? Hus å velg riktig disk! Lenke til kommentar
SteinRJ Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Har prøvd: norton disk doctor partition magic 8.0 Prøver nå med testdisk... tror det er noe med filsystemet som blir herpa når jeg installerer windows på nytt... har jo hatt samme feilen før og klarte å løse det... litt teflon hukommelse Har du prøvd med andre verktøy?computer management? Linux/unix cd'r Norton disk doctor partition magic etc? 5742865[/snapback] Lenke til kommentar
SteinRJ Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Har prøvd det, finner disken, kan legge til partisjon og sånt... men formatere går ikke Har installert windows media center ed m sp2 på pc'en. Har nå et stort problem. Klarer ikke å få formatert min andre harddisk. Får feilmeldingen "The format did not complete succsessfully". Denne disken er en 200 GB samsung disk. Har hatt dette problemet før en gang, var et problem med Master boot record eller noe sånt tror jeg. Klarer ikke å huske hvordan jeg løste dette problemet. Noen som kan hjelpe? 5742500[/snapback] Du har prøvd å gå inn i Start -controlpanel - administrative tools - computer management - disk management . Og der velge slett partion. lage ny og formatere? Hus å velg riktig disk! 5742950[/snapback] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ta en titt på partisjonen du skal formatere. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Kanskje det står "System" på den? I så fall er du avhengig av den for å boote formaterer du så vil den ikke boote etterpå. Lenke til kommentar
SteinRJ Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Oki, nå har jeg fått formatert Hd. Men jeg får bare lov til å formatere til 128 gb... Jeg har servicepack 2 så støtte for store hardisker skal funke. Jeg tok og skrev ned hva LBA'en på hardisken skulle være da jeg hadde problemer med å få formatere den. Den er 390721536. Nå er den rundt 250000000. I windows disk manager kommer det kun opp 128 gb. Selv om jeg bare skulle ha klart å formatere den til 128 gb så ville jeg jo tro at resterende skulle komme opp som unallocated space...? Er det noen måte å resette lba'en til fabrikk instillingene? Er ikke ekspert på hd ting men antar det kan være noe med lba som gjør at størrelsen ikke blir rett? Har lastet ned de hd verktøyene som samsung har liggende på websiden sin og prøvd dem. Har kjørt lowlevel format og prøvd å sette lba til riktig størrelse... Hjelp mottas med stor takk Ta en titt på partisjonen du skal formatere. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Kanskje det står "System" på den? I så fall er du avhengig av den for å boote formaterer du så vil den ikke boote etterpå. 5743307[/snapback] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Hvor er du du ser disse tallene? De er antallet sektorer på disken. Det er partisjonering som bestemmer størrelsen, ikke formatering. Det kan høres ut som det er noe fysisk galt med den disken siden du mangler sektorer. Mener å ha hørt om tilsvarende tilfeller men har ikke sett det selv. Endret 21. mars 2006 av hårek Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Samsung har et eget diskutility program (Util/Hutil) som sjekker status på disken og som kan reparere endel småfeil. Finner det på http://www.samsung.com/support/index.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå