Crusty Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Når eg skrur på datan går ikke skjermen på. Vifta på skjermkorte virker. Skjermen virker på en annen data. Noen så vet ka så er gale? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hei. Hvordan oppstod problemet? Du kan prøve clear cmos. Det gjør du ved å slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, og så starte opp pcen. Hvis du får skjermbilde så gå inn i BIOS og velg "setup defaults". Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Crusty Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 En dag restarta datan og når den kom på var driverane til skjermkorte sletta. Eg slo den av og på igjen og da var alt normalt. Dagen etter starta eg opp datan og gikk for og se tv, da eg kom tilbake hadde datan låst seg. Eg restarta, men bilde frøs bare i oppstarten. (etter det bios greiene) Prøvde mange ganger, men det funka ikke. Så eg tok alle delene utav og inn igjen. Men nå vil ikke skjermen på Eg prøvde og ta utav batterie (1min eller noe) men det var helt likt. Ska prøve i 10min. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har du prøvd å komme inn i sikkermodus? Lenke til kommentar
Crusty Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 skjermen er jo "av". Det lyser oransj ikke grønnt. Når eg skrur på datan skjer det ingenting med skjermen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Prøv å bytte ut noen komponenter som skjermkort, minne og strømforsyning. Se om du får lånt med noen du kjenner om du ikke har flere selv. Lenke til kommentar
Crusty Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Men ka tror du som er ødlakt? Skjermkorte? Vifta virker jo. Når eg slår på datan kommer alle lys og vifter på. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Men ka tror du som er ødlakt? Skjermkorte? Vifta virker jo. Når eg slår på datan kommer alle lys og vifter på. 5743159[/snapback] Det kan være mye som er feil. Og skjermkortet er første mistenkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå