Skandinav Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (...) eller kanskje jeg skulle si psyklisk. Det kommer seg at min nettverkstilkobling på en syklisk måte slår seg av- og på med 1 sekunds mellomrom, det vil si at ikonen som varsler om at en nettevrkskabel er koblet fra- eller til blinker med 1 sekunds mellomrom av-på-av-på-av-på osv... Helt nytt for meg, har ikke en anelse om hva som kan være feilen. Den bare oppsto uten at jeg gjort noen nye programvaruinnstalasjoner eller på annen måte tuklet med systemet. Alle tilkoblinger og testet alle ledninger er byttet ut. Det trådløse nettverket fungerer fortsatt, det er den lokale "by wire"-tilkoblingen som ikke fungerer, ergo ikke feil på Linksys WRT54GS. Hovedkortet, som er et Epox, har integrert nettverk, driverne er sjekket. Jeg er nå rådløs, vet ikke hvor jeg skal starte å lete etter feilen, kan det være sånn at det er hovedkortet som har tatt kvelden? Det kan jo nevnes at hele systemet har blitt sinnsykt tregt. Oppstart og avslutting samt omstart går meget langsomt. Systemet er sjekket for virus og trojaner. Har forøvrig Win XP Home Takk for hjelp på forhånd Lenke til kommentar
toreae Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Prøv å sett ned hastigheten på nettverkskortet ditt, gjerne til 10Mbit. Eventuelt nye/andre drivere. Endret 12. mars 2006 av toreae Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Prøv å sett ned hastigheten på nettverkskortet ditt, gjerne til 10Mbit.Eventuelt nye/andre drivere. 5743461[/snapback] Takk for råd. Har prøvd å sette ned hastigheten, uten hell. Har de nyeste driverne, andre drivere er ikke å finne. Er det noen annen som har hatt lignende problem, hvordan løste du problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå