siDDis Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Kva er lurt å velge? Det som er viktig er jo at det fungerer på mest mogleg platformer. Men kva er fordelane og ulempene mellom feks. GTK og wxWidgets? Kva synes folk mellom det å skrive koden eller å bruke eit program som feks Glade til å 'tegne' det for deg? Forresten er det nokon som har erfaring med FLTK? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Qt er vel kanskje det bibloteket som er "størst". (Er ihvertfall det intrykket jeg har fått.) Qt er veldig komplett, og er ikke så veldig C-ish som mange av de andre. FLTK virker stort sett veldig "enkelt og greit." Er ikke veldig vanskelig heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 QT er absolutt noe og se på. Funker vel på de fleste plattformer, og man har utrolig mange muligheter Lenke til kommentar
kimla Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har ikke vært borte i QT, men wxWidgets er bra syns jeg hvertfall.. og så objektorientert som man kan få det! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Qt (Windows, Linux, Mac, *nix) eller GTK. Synes Qt er best og jeg har lært meg begge (Først GTK, så Qt) P.S Skrevet på mobilen. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Qt (Windows, Linux, Mac, *nix) eller GTK. Synes Qt er best og jeg har lært meg begge (Først GTK, så Qt) P.S Skrevet på mobilen. 5760197[/snapback] QT koster jo pæng. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Då blir jo QT veldig uaktuelt. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Bare legge til at QT er gratis helt til man begynner å selge programvaren som bruker QT; da koster det pæng. (om jeg har forstått dette riktig nå da ..) GTK er grei (edit: uten at jeg har brukt så fryktelig mye tid på andre biblioteker); den fungerer på mange platformer - og har bindinger til flere språk (å ha bindinger vi si at man kan bruke (GTK-)biblioteket fra andre språk enn det det er skrevet i .. når det gjelder GTK finnes det bindinger i Python, Ruby, Lisp, C# (gtk-sharp), C++ (gtkmm) o.s.v. ...) Endret 16. mars 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Sjekke litt nærmere på Trolltech. QT kan brukes fritt til Open Source prosjekter (og hobby prosjekt etc). Bruk av QT på Windows platformen krever noe ekstra programvare i tillegg. Linux tenker jeg går fin-fint. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 lurer på om det går å misbruke det der litt .. altså å dele programmet sitt i to deler; en GUI-del som er open source og kan lastes ned fritt .. og en som tar seg av selve logikken i programmet og ikke er open source; altså som man selger Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 lurer på om det går å misbruke det der litt .. altså å dele programmet sitt i to deler; en GUI-del som er open source og kan lastes ned fritt .. og en som tar seg av selve logikken i programmet og ikke er open source; altså som man selger 5764957[/snapback] jepp. Lag logikken kom et lib og lisenser det under en annen lisens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå