Gå til innhold

Kjøpt psu-Ikke kompitabel med mitt system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke bra av komplett, dette.

 

Here is a copy of e-mail from Seasonic, Quote: Here is our first analysis. The main problem should be caused from the +5Vsb. The peak voltage of +5Vsb at the monent of power on is out of the spec of PSU. The original design of the +5Vsb is 2A which comply with the Intel spec. The loading of +5Vsb of your system might over the spec. So the PSU senses the alarm and activates the over voltage protection to shut down. That might be why you could not turn the power on.

http://www.dfi-street.com/forum/showthread...16&page=1&pp=15

5745947[/snapback]

 

Hmm, skjønte ikke denne forklaringen helt, er det kortet eller PSUen sin skyld? Seasonic er forøvrig kjent for å ha meget solide forskyninger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du har ikke koblet PCI-Express kontakta i P4- pluggen vel?

 

Dette er lett å gjøre feil, hvis man er vant til en annen psu, og er litt kjapp i vendingen.

5747790[/snapback]

 

Jaja.. dersom Komplett har like tungt for å oppfatte hva som er problemet så er det ikke så rart det blir litt "disputt" og eventuelle misforståelser om hva som er problemet..

Hva med å *LESE* tråden før man poster? "mKay"... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er det slik at Komplett "nekter" å la trådstarter få refundert beløp for ett produkt som ikke er kompatibelt.. til tross for at de (Komplett) er blitt opplyst om fakta?

Eller er et slik at Komplett tror at det er noe galt med PSU.. og at trådstarter derfor vil ha ny vare?

Det klarer ikke jeg helt å oppfatte..:)

Dersom Komplett *virkelig* mener at det er kjøpers problem dersom han/hun har kjøpt ett produkt som ikke er kompatibelt (og man ikke kan påberope seg angrefrist) virker jo det som usedvanlig slett kundebehandling.. :thumbdown:

Komplett:

Har dere ett tilsvar/annen vinkling av denne konkrete saken?

5747466[/snapback]

 

En lang historie kort:Kjøpte først psu,ventet ca. 6 uker før jeg kjøpte DFI kortet.Som sagt hovedkort og psu er inkompitabel med hverandre.Sendte returforespørsel til Komplett med link til nevnte tråd på DFI-street,som omtaler problemet med psu.Sa også ifra at min gamle tt 480w psu boota pc fint.Fikk maken psu i retur,med samme problemet.Måtte atter en gang inn igjen med den gamle psu.

Da har jeg nevnte telefonsamtale,som jeg omtaler før i tråden,med Komplett.

Sendte så skriftlig returforespørsel,som faktisk blir godtatt.Der tilbyr jeg meg også å betale et mellomlegg på en F/S Epsilon 700w.Da gjenstår det å se hva som kommer ut av det.

 

Jeg mener at så lenge min gamle Antec truepower 480w og Thermaltake 480w går som en drøm sammen med DFI kortet,så må det da være hos Seasonic S12 feilen ligger.Og det kan da ikke være så vanskelig å ta psu i retur,i og med at den er helt ny med alt tilbehør på plass.Skjønner ikke hva de har å tape på det.

 

Men får nå se hva som kommer ut av retur nummer 2 :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Ved første retur høres det ut som om komplett har misforstått deg, hvis du hadde foreslått å bytte til en annen PSU med en gang, kanskje problemet hadde løst seg med en gang.

For det var jo ikke den bestemte PSU som det var noe galt med, men generelt den typen PSU.

Lenke til kommentar
Du har ikke koblet PCI-Express kontakta i P4- pluggen vel?

 

Dette er lett å gjøre feil, hvis man er vant til en annen psu, og er litt kjapp i vendingen.

5747790[/snapback]

 

Da er du pokker meg blind. P4 kontakten har 4 pinner med PCI-Express har 6. Tar du feil der bør du heller spandere penger på briller.

Lenke til kommentar
Ved første retur høres det ut som om komplett har misforstått deg, hvis du hadde foreslått å bytte til en annen PSU med en gang, kanskje problemet hadde løst seg med en gang.

For det var jo ikke den bestemte PSU som det var noe galt med, men generelt den typen PSU.

5750340[/snapback]

 

Ja,det kan være at de har misforstått.Jeg foreslo ikke å bytte til en annen PSU i første returforespørsel.Da jeg ikke har spesielt lyst på de andre PSU som Komplett fører,håpte jeg at de kunne refundere summen.

 

Men jeg forsøkte å argumentere med at feilen ligger hos nevnte PSU generelt.Og hadde de lest forumet som jeg linket til i returforespørsel,hadde de nok forstått hva jeg mente.

 

Har også forsøkt å skrive en produktanmeldelse på Seasonic S12 600w,på Komplett,for å advare andre mot denne kombinasjonen,men den blir ikke lagt inn.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Ja,rett skal være rett.Nå sender Komplett meg en F/S Epsilon 700w i erstatning for Seasonic.Da er saken ute av verden for min del,etter en god del "kamp".

 

Nå kan det være at jeg var uheldig å treffe på en på support som absolutt ikke hadde "dagen",men jeg har tenkt på at hvis det hadde dreid seg om en annen,som kanskje hadde gitt seg og godtatt ståa,hadde han sittet med en vare til 1300 kroner uten å få brukt den.

 

Da er min tillit til Komplett gjenopprettet,om enn mulig med en ripe i lakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...