Marvil Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hei, Bilstereo er ikke min sterkeste side, så har et lite problem jeg lurte litt på.. Stereoen består av dette; Pioneer CD-spiller Sony Xplod forsterker (ny i sommer) 4stk Sony høyttalere i dørene (nye i sommer) Ergo ikke noe fantastiske greier, men spiller litt lyd. Av og til vertfall. Stereoen har en tendens til å skru seg av. Dvs, spilleren fungerer, men forsterkeren skrur seg ikke på. Dette kan skje mens jeg kjører (dvs forsterkeren skrur seg av), eller når jeg starter bilen. Tenkte dette kunne ha noe med enten remotekabelen, eller jordingen. Så idag mens jeg var ute, så skrudde stereoen seg av når jeg øker volumet. Litt varierende når den skrur seg av, noen ganger sånn midt på treet, noen ganger relativt høyt. Noen ide om hva som kan være feil..? Har planer om å gå over kablingen en gang, men ting går litt treigt her.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Tror nok du bør gå over koblingene dine, er mye som kan være galt der. En bil rister jo og slikt hele tiden, noe som påvirker slike ting som koblinger. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jeg ville nok holdt en knapp på at noe er kortsluttet en plass i systemet ditt (høyttalerkabel) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Godt mulig det er det ja Mange plasser det kan gnages hull på ledninger uten at man kan vite om det i hele tatt. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Kan meget godt være at en av høyttaler koblingene i dørene kortslutter til jord. Er gjerne litt trangt der. Endret 12. mars 2006 av Trainman Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har hatt noe av samme problemet tidligere, den gang var det for dårlig jording som var skylden... Men som de andre sier her, kan sikkert vært mye annet også, men som regel en feilkobling et sted, eller et brudd på en/noen ledninger... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Går litt tregt, men fikk vertfall fiksa problemet idag (tror jeg).. Bytta sikringsholder på strømkabelen til batteriet da den var litt utbrukt, samt isolerte ene kabelen som går til en av høyttalerne, da det var en skjøt der som ikke var isolert utenpå kabelskoen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå