Gå til innhold

Usikkerhet ang. skifte av RAM på bærbar

superreven

Anbefalte innlegg

Har en CL65 (mulig det er CL66) Whitebox "Otto Fantastico" med 256 MB minne.

Har fått tak i identisk minne som står i, tatt ut fra en lik maskin. Begge heter "Aeneon 256MB,DDR,400,CL3, PC3200S-3033-1". Det er plass til to brikker.

Brikkeplassene ligger ovenfor hverandre, som har den betydning at den nye brikken jeg fikk tak i, må ligge med den siden som den andre har opp, ned - for å passe i sporet.

Det var veldig trangt å få den inn, og liten plass for meg å skyve den inn i sporet, men følte jeg fikk den i posisjon.

Jeg skrudde på dekselet og startet PCen, den begynte da å ule noe infernalsk, så jeg slo den umiddelbart av. Tok ut den nyinnsatte RAMen og prøvde starte uten for å se om noe skade var skjedd, den startet fint og alt virker i orden.

Det jeg lurer på er: Kom denne lyden av at brikken ikke satt skikkelig i eller at det rett å slett er feil konfigurasjon av brikker.. at brikken må være anderledes enn den som står i for å passe sammen?? Ikke vet jeg.. men tenkte å høre før jeg prøver igjen.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke uvanlig at pcen sier ifra om minnebrikker står feil inni.

5743378[/snapback]

Neivel.. jeg er bare så usikker på om det var fordi den ikke sto godt nok inni, eller om det er pga den ikke passer der i det hele tatt.. siden den må ligge omvendt av hva den andre gjør for å passe i sporet.. men der er vel ikke noe form for A og B brikke eller + og - når det gjelder RAM vel?

Er litt redd for å prøve igjen, kan dette ødelegge pcen?

Lenke til kommentar
Det er ikke uvanlig at pcen sier ifra om minnebrikker står feil inni.

5743378[/snapback]

Neivel.. jeg er bare så usikker på om det var fordi den ikke sto godt nok inni, eller om det er pga den ikke passer der i det hele tatt.. siden den må ligge omvendt av hva den andre gjør for å passe i sporet.. men der er vel ikke noe form for A og B brikke eller + og - når det gjelder RAM vel?

Er litt redd for å prøve igjen, kan dette ødelegge pcen?

5744938[/snapback]

Vel, min kamerat Havcard kortsluttet en pc ved å sette minnebrikke feil i sporet. Men da stod brikken på skrå i sporet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...